Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

het einde geestelijk bereikt

• wanhoopp

Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn hoger beroep van de wsnp is afgewezen…. het was het laatste redmiddel. nu ben ik echt op en moe. Ik kan de deurwaarders niet meer aan…..ikw eet niet meer hoe ik eruit moet komen. Heb veel afspraken lopen die ik allemaal na kom. Maar er zijn er zoveel meer, dat ik het overzicht kwijt ben en weet dat ik alles heb geprobeerd omeruit te komen. Helaas het is niet gelukt. Ik weet het niet meer. Heb een goede baan met een leuk inkomen, leuk kind…alleen wel alleenstaand. Mijn ex man heeft me laten zitten met torenhoge schulden en ik kan ervoor opdraaien. Zo werkt het in nederland als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent geweest. Als alles nou bij één instantie liep was t nog overzichtelijk geweest…nu niet meer. Als je alle trajecten hebt gehad en bent afgewezen dan is er echt geen uitzicht meer. Dan is er geen oplossing meer. Het zij zo.

• Hans

mag ik vragen waarom je hogerberoep afgewezen is. het enige wat ik me kan bedenken dat je de wsnp niet in kan is of je hebt een groot bedrag aan boetes open staan of je hebt al in de wsnp gezeten en kan binnen 10jaar niet terug in de wsnp en belastingschuld kun je volgens mij niet mee in de wsnp.

ik neem aan dat het om een flink bedrag gaat maar is er via je werkgever niks te regelen hebben jullie op het werk een sociaalfonds waar je lid van bent zulk soort dingen. je zegt dat je een goed inkomen hebt en op de een of andere manier lukt het toch niet om een oplossing te vinden. en ik ben in heel veel dingen thuis maar dit zou ik zo niet weten en ik ga toch even googlen wat de mogenlijkheden nog zijn. het enige wat ik me nu nog kan bedenken is een onder curatele stelling maar als je dat hebt dan ben je verder van huis. wat onder curatele stelling inhoud kan je lezen op onze site van de kledingbank www.kledingbankdeliemers.nl

ik wens je heel veel sterkte toe bij het zoeken naar een menselijke oplossing.

gr hans

• Lizzy

Ik ben het met je eens Hans. Eerst bij de werkgever polsen of er een mogelijkheid is tot hulp. Ik heb overigens begrepen dat de regels voor toekenning WSNP aanzienlijk aangescherpt zijn. WSNP wordt niet meer automatisch toegekend als duidelijk is dat de schulden zijn ontstaan door onverantwoord bestedingsbedrag, als de schulden zo hoog zijn tov de inkomsten dat niet verwacht kan worden dat een minimum bedrag aan schulden aan het einde van de drie of vijf jaar afgelost kan zijn of als men verslaving vermoedt. Onder curatele laten stellen is dan nog de enige uitweg.

• Hans

het enige wat ik verder heb kunnen vinden is als je wsnp afgewezen word en de schuldeisers dus alsnog bij je op de stoep staan en je ondanks alles je schulden niet kan betalen dat je schuldeisers jou faillisement aan kunnen vragen en je tot de laatste cent gewoon moet betalen. met de eventuele beslagleggingen die daar aan vast zitten. en net wat ik zeg ik weet niet waarom je wsnp afgewezen is maar je kan een jaar na de afwijzing alsnog proberen om wsnp aan te vragen maar daar heb je niets aan. en mocht de gemeente niks meer voor je kunnen beteken neem dan contact op met een rechtswinkel of het nibud of dat soort instanties. ik weet niet of deze iets voor je kunnen betekenen maar het zijn instanties die over het algemeen wel weten wat er in de financiele wereld omgaat.

heel veel sterkte ermee

gr hans