Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie kan me

• Hans

nou ik zit er midden in maar zo duidelijk als jij het uitlegt dat red ik niet maar dat heb ik weer met andere dingen oftewel ieder zijn kracht :)

• peter

Hoi,

Je hebt een lange weg te gaan. Ik ben er zonder WSNP er uit gekomen. Om er uit te komen moet je inzichtelijk maken wat je schulden zijn. Daarnaast moet je gaan budgetteren.

Het klinkt allemaal heel makelijk, maar geloof me het is het niet. Hoe de schuld is ontstaan gaat niemand wat aan. Er zijn altijd omstandigheden waar niemand weet van hebt.

• Robbert382

Stel uw vraag ook eens op kwero of goeievraag, de online vragen sites van Nederland en België.

http://www.kwero.nl

http://www.goeievraag.nl

Met vriendelijke groet,

Robbert382

http://geldverdieneninternet.123forum.nl

• peter

Heb je de gebruikersvoorwaarden voor dit prikbord gelezen???

• ab

wij hebben 2 lcd tv's waarvan 1 gekregen voor onze bruiloft en de ander voor mijn verjaardag, verder heb ik hobby / beroepsmatig 3 computers en een auto die heel erg nodig is daar ons dochtertje ernstig chronisch ziek is en 2 keer in de maand naar nijmegen moet. (wij wonen in friesland) moet dit dus allemaal verkocht worden???? verder zijn onze vaste lasten hoger dan de inkomsten, maar dat komt omdat ik nu in de WW zit door de kredietcrisis. ik krijg op dit moment maar krap aan netto € 900. en ik ga absoluut niet verhuizen, de huur is maar € 400, zorgverzekering is € 227, energie is € 120, verzekeringen (auto, uitvaart, enz.) is € 100. kortom wij houden krap aan 50 per maand over voor eten. dit alles met dank aan de regering.

• Hans

ab

jij zult inderdaad al je waardevolle spulen zoals lcd tv's en eventuele overtollige computers die echt waarde hebben en je auto

maar……………

als jij an kan tonen dat je deze auto inderdaad ECHT nodig hebt i.v.m. ziekte van je kind dan zul je deze mogen houden en dan zal ook jou af te dragen maandelijkse bijdrage voor de boedel daar op aangepast worden ook qau reiskosten dat is bij ons namelijk ook gebeurd dus wat betreft je auto daar hoef je volgens mij niet bang voor te zijn maar de rest, ja het is niet anders

• ab

de auto kan ik zeker bewijzen, daarvoor mogen ze radboud ziekenhuis wel over bellen. maar tv en computers ga ik niet verkopen, dat zou betekenen dat ik mijn beroep niet meer normaal kan uitoefenen en die tv's is geen luxe lijkt mij, je kan niet eens meer zo'n bak kopen het is tegenwoordig niet meer mogelijk om iets anders dan plasma of lc te kopen. daarbij lcd is in stroomverbruik vele malen goedkoper. lijkt mij meer het probleem verschuiven dan het op te lossen. doe er alles aan om mijn schuld zo snel mogelijk in te lossen, maar niet door iets te verkopen wat in totaal hooguit € 300 zal opbrengen. dit is in mijn ogen iemand zijn toch al moeilijke periode nog moeilijker te gaan maken. heeft het misschien ook met de hoogte van je schuld te maken?

• ab

de auto kan ik zeker bewijzen, daarvoor mogen ze radboud ziekenhuis wel over bellen. maar tv en computers ga ik niet verkopen, dat zou betekenen dat ik mijn beroep niet meer normaal kan uitoefenen en die tv's is geen luxe lijkt mij, je kan niet eens meer zo'n bak kopen het is tegenwoordig niet meer mogelijk om iets anders dan plasma of lc te kopen. daarbij lcd is in stroomverbruik vele malen goedkoper. lijkt mij meer het probleem verschuiven dan het op te lossen. doe er alles aan om mijn schuld zo snel mogelijk in te lossen, maar niet door iets te verkopen wat in totaal hooguit € 300 zal opbrengen. dit is in mijn ogen iemand zijn toch al moeilijke periode nog moeilijker te gaan maken. heeft het misschien ook met de hoogte van je schuld te maken?

• Lizzy

Wat je wel of niet mag houden in de schuldsanering is aan de bewindvoerder. Hij bekijkt wat noodzakelijk is en wat niet. Voor het behouden van een auto moet je een medische verklaring kunnen overleggen. Als je drie computers nodig hebt voor je werk moet je een schriftelijke verklaring van je werkgever overleggen danwel in geval van eigen ondernemerschap duidelijk kunnen aantonen dat ze noodzakelijk zijn voor je onderneming. Of je een tv oid moet verkopen bepaalt de bewindvoerder. Iedere euro die je aan je schuld kan aflossen is er een dus 300 euro voor een tv die je wellicht niet nodig hebt zet best wel zoden aan de dijk. Je redt het alleen met de strenge regels van de schuldsanering als je anders gaat denken. Het is niet voor niets dat slechts een kwart van de mensen in de schuldsanering het redt tot een schone lei. De regels zijn er niet om het je moeilijk te maken maar om je te helpen zoveel mogelijk van je schulden af te lossen. Dat is je belangrijkste verplichting. De schuldsanering is een laatste kans en je mag in je handjes knijpen als je die kans krijgt.

• Schuldoplossen

Ga naar schuldoplossen.nl en laat de boel berekenen. Groet Theo