Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spookrekening Nuon

• anoniempje

Wie o wie kan mij het volgende uitleggen:

Mijn vader heeft net een jaarafrekening gehad van de NUON en ja hoor hij moet gewoon 945 euro terugbetalen over het jaar 2008/2009!!!!!

Alleen is het zo dat vanaf oktober 2008 tot aan maart 2009 mijn vader zo slecht was dat hij die maanden niet thuis heeft gewoond. En de tijden daarvoor kwam hij alleen maar thuis om te slapen!! Ik snap hier echt niets van dit kan toch niet kloppen??

NUON gebeld die zeggen enkeld ja maar u vader kan een betalingsregeling treffen hoor geen probleem! Ze luisteren niet eens toen ik vertelde dat de meterstanden overeen kwamen met de meterstanden van dit moment!! En de standen zijn 1 maand geleden opgenomen vind het knap! en sterker nog toen ik ze vertelde dat mijn vader die maanden niet thuis heeft gewoond zeiden ze niet van o misschien klopt er toch iets niet nee wederom werd er gezegt u vader kunt gewoon een betalingsregeling treffen….

Wie heeft hier nog meer ervaring mee???

• Hans

nu kan het zijn doordat je vader door ziekte niet thuis is geweest dat hij vergeten is de rekeningen van die maanden niet heeft betaald maar daar ga ik niet van uit want dan zou hij wel afgesloten zijn.

informeer een bij nuon wat hij afgelopen jaar heeft verbruikt en wat hij dat jaar ervoor heeft verbruikt als dat verschil erg groot is dan zal de nuon in zien dat het verschil wel erg groot is.

mocht de nuon dat niet inzien dan zou ik eisen dat de meter opnieuw geeikt gaat worden en een nieuwe meter eisen.

stuur een aangetekende brief met alle gegevens die je hebt eventuele meterstanden van vorige jaren ook als je die nog hebt en vraag in die brief meteen uitstel van betaling aan tot het eventuele onderzoek afgerond is.

ik heb het zelf meegemaakt met de vitens maar dat was allemaal positief moet ik wel zeggen.

we hadden de meterstand doorgegeven van het water en al snel had ik bericht van de vitens dat ik wel erg veel water had gebruikt vergeleken bij voorgaande jaren was er maar liefst een verschil van 100kub.

ik kwam er achter dat er aan mijn kant van de meter een flinke lek zat in de waterleiding en heb direkt de woningbouwvereniging ingeschakeld.

ik heb de vitens uitgelegt hoe de situatie was en in eerste instantie vertelde ze mij dat ik de rekening wel moest betalen omdat ik verandwoordelijk ben voor alles wat aan mijn kant van de meter zit.

de woningbouwvereniging heeft toen contakt gezocht met de vitens en gevraagt om een tegemoedkoming en de vitens heeft toen 75% van de rekening kwijt gescholden en de woningbouw heeft die andere 25% betaald.

dus kijk of de woningbouw de situatie ook eens wil bekijken en of ze mischien willen onderhandelen met de nuon.

nee heb je ja kan je krijgen

succes ermee

gr hans

• R

hallo ik zag dit staan en het klonk me bekend in de oren .

alleen gaat het hier om iets grotere bedragen , maar dat even terzijde .

het begon allemaal ongeveer eind 2004

toen er dus ook bijbetaald moest worden en nog wel een bedrag van 2135,-euro

en dat bovenop de jaarlijkse kosten .

vervolgens ook contact met nuon gezocht , verhaal uitgelegd en gevraagd of het mogelijk is dat je van het een op andere jaar ineens 10.000 KW meer verbruikt .

waarop er dus ook geen andwoord op de gestelde vraag , maar kreeg te horen dat ik er voor kon kiezen om een controle te laten doen door nuon zelf , en als ik dat besloot en ze konden de oorzaak niet vinden , zou ik 400 euro moeten betalen

kortom werd ook gwoon afgescheept.

vervolgens is er een electr/bedrijf geweest om alles door te meten en te kijken of er een lek was of dat er ergens stroomverlies optrad maar dit was het niet . een medewerker van dit bedrijf vertelde me toen , dat de meter niet ge-eikt was volgens hem .maar dat die dat eigenlijk niet mocht zeggen of zoiets .

dus daarmee was de kous weer af tot het moment dat de nuon ging dreigen met afsluiting , omdat ze meerdere verzoeken hadden gedaan om een regeling te treffen en wij daar geen gehoor aan hadden gegeven

omdat het nog in behandeling lag bij de woningbouw , die vertelde ons kort hierna , dat hoe lullig het ook was we eerst het bedrag moesten betalen en dat uiteindelijk met een onderzoek het weer terug konden eissen als gebleken was dat wij in het gelijk waren . hiervoor hebben we dus een lening moeten nemen bij de stadsbank .

ja of anders afgesloten worden dus eigenlijk word je gwoon geen keus gelaten want dat wil je niet met 2 kleine kinderen lijkt mij .

maja kortom een zwaar slecht beleid bij de nuon WAT MIJ BETREFT

het hele gebeurwen is tot op de dag van vandaag nog steeds niet opgelost.

bedankt dat we t ook even kwijt mochten