Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vonnis Kantonrechtbank

• Hans

Goedemiddag,

Kan iemand mij adviseren, ik moet van de week naar de kantonrechter inzake huurschuld ??

- Wanneer krijg ik het vonnis

- Wordt vonnis gelijk gemaakt en volgt eventueel ontruiming direkt

- wat gebuert er als je niet gaat, wordt dan de woning de volgende dag gelijk ontruimt.

Gelieve mij advies te geven.

Bvd & Mvg

• DanielB

O jee Hans, dit zag er niet best uit voor je. Zie dat het inmiddels 10 maanden geleden is, dus ofwel je bent dakloos geraakt ofwel je hebt op het laatste moment een redding gevonden. Hoe is het toentertijd afgelopen?

Voor de andere lezers: in de regel zal een kantonrechter de vordering toewijzen. Dit houdt in dat de als gedaagde enerzijds veroordeeld wordt de huurschuld plus proceskosten te voldoen, anderzijds dat ontruiming van de woning gelast wordt. Hiervoor heb je vanaf het vonnis, dat bij de kantonrechter direct ter zitting wordt uitgesproken, meestal drie dagen de tijd. Ga je niet, dan kun je door de gerechtsdeurwaarder met de sterke arm verwijderd worden.

Voor wie hier mee te maken krijgt het dringende advies contact op te nemen met het Juridisch Loket - zij kunnen je ook doorverwijzen naar een advocaat die je, als je voldoet aan de inkomens- en vermogenstoets (en dat laatste lijkt me irrelevant) kan bijstaan op basis van gesubsidieerde rechtsbijstand.

• Plinius

Goed advies. En ook ik ben benieuwd hoe het met HANS RT is……>?

• Hans

Beste Daniel / Plinius

Nauw ik heb de ontruiming kunnen voorkomen door een regeling te treffen met de gerechtsdeurwaarder het was niet makkelijk

maar nu ben ik er sinds vorige maand er van af en dat is een gehele geruststelling, dan kan je gewoon weer normaal weer leven

en heb wel keihard moeten knokken maar het resultaat is dat ik gewoon nog in mijn flatje woon

Groetjes

• DanielB

Heel knap dat je dit ondanks het vergevorderde stadium van de procedure toch nog hebgt kunnen regelen.

• Hans

Dat komt dat ik toen een heel lang geprek heb gehouden en ja der zijn toen

hele zware en duidelijke afspraken gemaakt met betrekiing tot de regeling

ik moest in die periode wel dingen laten en de betalingen deed ik elke keer

cash afrekenen op een vaste datum per maand en ben blij dat dit achter de

rug is, dat geeft weer moed..