Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Na ontruiming opgeslagen inboedel word vernietigd, gkb afgewezen

• Chantal

Ik ben dit jaar samen met mijn dochtertje van 5jr uit onze woning gezet. Mijn inboedel is door de deurwaarder ergens opgeslagen.

Ik heb inmiddels weer een dak boven mijn hoofd en mijn dochtertje is door jeugdzorg bij mijn ouders als pleegkind geplaatst. Heb nu net de uitkering rond, dit met veel gedoe aangezien belangrijke documenten die ik nodig was zijn opgeslagen bij de rest van mijn inboedel.

Ik moet om mijn inboedel terug te krijgen de opslagkosten en transportkosten van zo'n 3135,- betalen, dit moet voor 15 juli 2009 betaald zijn omdat ze anders alles gaan vernietigen.

Ik heb geprobeert een regeling te treffen met de deurwaarder, maar er is niets mogelijk. Ook mijn maatschappelijk werker heeft dit geprobeert, ook zonder resultaat.

Samen met maatschappelijk werker geprobeert een lening van 3000,- aan te vragen bij het GKB, deze is afgewezen. De tijd dringt.

Maatschappelijk werkster probeert nu een advocaat hierop te zetten. Tenslotte had ik van de huisarts een medische verklaring (om de ontruiming te voorkomen) maar de ontruiming ging gewoon door.

Er is geen enkele mogelijkheid om te onderhandelen met de deurwaarder, lening bij GKB is afgewezen….en de tijd dringt. Als een lening bij het gkb al afgewezen word, waaranders kan ik dan nog geld lenen? Ben ten einde raad.

Help…ik wil mijn spulletjes terug, heb dit zelfs mijn dochtertje beloofd, maar sta met de rug tegen de muur.

Wie kan mij helpen of heeft advies om toch mijn inboedel terug te krijgen?

• hans

dit is wel erg kort dag maar kan je maatschappelijkwerker niks betekenen via schuldhulpverlening bij de gemeente maar da zal je daar direct vandaag achteraan moeten gaan anders is het te laat. ik zou dat dan ook meteen gaan doen als ik jou was want over het algemeen kunnen gemeenten hier heel veel invloed op uit oefenen.

• Chantal

Mijn financiele coach (heeft nu helaas de hele maand vakantie) heeft contact gehad met 2 personen van de gemeente, die zei dat hij niets kon betekenen, dat ik een lening bij gkb moest regelen en aanspraak moest gaan doen op fondsen (zoals st. papefonds). Heb direct een maatschappelijk werkster gezocht, deze heeft contact gezocht met deze personen om dit na te vragen en heeft vanaf dit punt de draad opgepakt. Ze zou voor mij geld proberen los te peuteren bij fondsen. Ook hebben we samen een formulier ingevuld om 3000,- te lenen bij het gkb. Deze is afgewezen omdat het inkomen te laag is, dit bedrag is al niet voldoende om de vaste lasten te betalen.

Ik las ergens op internet dat als ik aanvraag zou doen op WSNP, en boedelbeslag of een ander levensbedreigend beslag gelegd is of gaat worden, dat je dan via de GKB een zogenaamd moratorium aan kan vragen, waarbij de dreigende schuldeiser door de rechtbank een half jaar ‘lam’ gelegd kan worden, opdat u rustig de benodigde stukken voor de rechtbank kunt uitzoeken voor de aanvraag WSNP.

Is dit in mijn geval ook zo? Zou dit vernietiging van mijn inboedel kunnen voorkomen als ik dit vandaag nog probeer te regelen?

Heb nog niets van mijn maatschappelijk werkster gehoord, ze zou me gistermiddag nadat ik bij haar op afspraak was geweest terugbellen (ze zou 'n advocaat voor me regelen en fondsen aanspreken). Ik ga dadelijk bellen of ze meer weet.

Ik heb wel contact gehad met het bedrijf waar mijn inboedel opgeslagen is, ze kunnen tegen een betalen van zo'n 265,- mijn inboedel 10 dagen langer opslaan. Hier ga ik maar voor.

• Hans

aanvraag wsnp gaat ook 3tot6 maanden overheen

• Chantal

Ja ok…maar ik las iets over dat de gkb dan een moratorium kan aanvragen, geld dit ook in mijn geval?

• Hans

dat zou ik niet weten maar op het prikbord van http://faillissement.startpagina.nl/prikbord/ zit iemand die daar heel veel verstand van heeft dus anders moet je daar even heen gaan.

succes ermee

gr hans

• cor teunissen

Chantal Schreef:

——————————————————-

> Ik ben dit jaar samen met mijn dochtertje van 5jr

> uit onze woning gezet. Mijn inboedel is door de

> deurwaarder ergens opgeslagen.

> Ik heb inmiddels weer een dak boven mijn hoofd en

> mijn dochtertje is door jeugdzorg bij mijn ouders

> als pleegkind geplaatst. Heb nu net de uitkering

> rond, dit met veel gedoe aangezien belangrijke

> documenten die ik nodig was zijn opgeslagen bij de

> rest van mijn inboedel.

>

> Ik moet om mijn inboedel terug te krijgen de

> opslagkosten en transportkosten van zo'n 3135,-

> betalen, dit moet voor 15 juli 2009 betaald zijn

> omdat ze anders alles gaan vernietigen.

> Ik heb geprobeert een regeling te treffen met de

> deurwaarder, maar er is niets mogelijk. Ook mijn

> maatschappelijk werker heeft dit geprobeert, ook

> zonder resultaat.

> Samen met maatschappelijk werker geprobeert een

> lening van 3000,- aan te vragen bij het GKB, deze

> is afgewezen. De tijd dringt.

> Maatschappelijk werkster probeert nu een advocaat

> hierop te zetten. Tenslotte had ik van de huisarts

> een medische verklaring (om de ontruiming te

> voorkomen) maar de ontruiming ging gewoon door.

>

> Er is geen enkele mogelijkheid om te onderhandelen

> met de deurwaarder, lening bij GKB is

> afgewezen….en de tijd dringt. Als een lening bij

> het gkb al afgewezen word, waaranders kan ik dan

> nog geld lenen? Ben ten einde raad.

>

> Help…ik wil mijn spulletjes terug, heb dit zelfs

> mijn dochtertje beloofd, maar sta met de rug tegen

> de muur.

>

> Wie kan mij helpen of heeft advies om toch mijn

> inboedel terug te krijgen?

• cor teunissen

beste chantal.ik werk voor een bedrijf dat woningen ontruimt voor deurwaarders.je inboedel wordt opgeslagen in een container die in een onverwarmde omgeving wordt geplaatst.na 3 maanden zijn je spullen er (zeg maar) niet beter op geworden.mijn tip is het volgede; als er geen spullen tussen zitten van emotionele waarde,het laten vernietigen.veel comerciele waarde zal er niet aan zitten,anders had de deurwaarder er wel beslag op gelegd.verder raad ik iedereen aan een regeling te treffen met de deurwaarder om verdere kosten te vermijden.de opslag van een 10 kuub containertje kost al 150 euro per maand en de schuld blijft bestaan!!

• cor teunissen

allee als de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan en je hebt een huurschuld,dan kan je de schuldsanering in gaan,waarbij de deurwaarder je de komende 6 maanden niet mag ontruimen.wordt je na die 6 maanden wel ontruimd omdat je nog een schuld hebt,,,, LET OP : dan mag je altijd je spullen meenemen !!! de rechter spreekt uit dat je de woning moet verlaten voor een bepaald tijdstip….meer niet.dus als je er niet uit komt, zorg ervoor dat je spullen weg zijn voordat je ontruimd word…..scheelt mij ook weer werk. ( ik ben een ontruimer).