Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gokschulden

  • John

    Doordat ik zo stom ben geweest om te gokken. Heb ik mijn schuld op laten lopen tot bijna 20.000 euro. Het ergste is dat mijn vrouw hier niets van af weet. Zij werk elke dag en ik ben bij huis om de kinderen te verzorgen. De post van schuldeisers en incasso's en deurwaarders heeft ze nog nooit gezien. Maar nu komt alles tegelijk. Woonstichting wil zijn huur hebben. Essent ook en dreigt met afsluiten. KPN heeft het al gedaan. (ik kom steeds met een smoes bij mijn vrouw dat het aan de kabel ligt) Ik zal alles op moeten biechten bij mijn vrouw wn dat betekend einde relatie. Wie weet wat ik moet doen? Ik zie het niet meer zitten en ben erg bang aan het worden wat ik moet zeggen. Dit wordt de ergste dagen van mijn leven. A.U.B. advies

    John

  • Marisha

    Normaal gesproken lees ik en reageer ik niet, maar in dit geval kan ik het niet laten. Ik vind het ongelooflijk dat je zo je vrouw bedriegt, dat zij werkt om een huishouden draaiende te houden en haar echtgenoot alles vergokt.

    Wat je te doen staat lijkt me duidelijk en je geeft het zelf ook al aan; opbiechten aan je vrouw, spullen pakken en vertrekken. Een baan zoeken (mits je niet arbeidsongeschikt ben) en je schulden terug betalen. Je vrouw heeft dus niet alleen schulden zonder dat ze dat weet, maar ook staat ze binnenkort op straat en zal ze aansprakelijk worden gesteld voor de schulden die jij gemaakt heb.

    Ik leef nu al ontzettend mee met haar. Ik ben op ongeveer dezelfde wijze bedrogen en heb het daarna volledig alleen moeten rooien. Ook hij vond gokken belangrijker dan wat dan ook en daar heb ik zwaar voor moeten boeten.

    Ik wens je vrouw ontzettend veel succes met het nieuws dat zij gaat krijgen.

    Marisha

  • Octopuss

    Heb je een BKR notering?

  • Japie

    Deze man vraagt om hulp, iedereen maakt fouten. Ik ben het ontzettend met je eens marisha, maar alsnog bied je op deze manier geen helpende hand.

    Op http://www.gokverslaving.nl/ kan je hulp vragen voor je verslaving, als je even de tijd neemt om te googelen vind je uiteraard meer manieren om hulp te zoeken.

    Verder moet je natuurlijk alles opbiechten bij je vrouw, aan haar natuurlijk de keus wat hier na gebeurd.

    Ook moet je zeker bij essent en woonstichting open kaart spelen, als essent nog niet geprobeerd heeft langs te komen, is de kans groot dat het nog niet bij een deurwaarder is en dat is goed nieuws. Opbellen en een kijken of er een betalingsregeling is te treffen.

    Wat de woonstichting betreft, probeer hier hetzelfde.

    Een baan zoeken is natuurlijk een goed begin, zodra je een inkomen hebt kan je op een rijtje zetten hoe je je schuld kunt aflossen, mocht dit niet lukken met je schuldeisers, dan is het verstandig idee om hulp te zoeken, de gemeente kan hierbij een helpende hand bieden(schuldhulpverlening (msnp)) je word vanzelf doorverwezen naar het GKB of iets dergelijks, mits je een inkomen hebt.

    Je moet uiteraard bereid zijn een groot gedeelte van je inkomen af te staan om je schulden te saneren.

    Je situatie is heus niet uitzichtloos, maar het lijkt me allereerst belangerijk eerlijk te zijn tegen je vrouw, zodat, als ze bereid is, jullie dit probleem samen te lijf kunnen gaan.

    Mocht Msnp ook niet lukken is er altijd nog de WSNP, maar het lijkt me op de zaken vooruit lopen als ik daar nu over begin..

    Succes met je situatie!

  • James Bond!

    Octopuss,

    Leedvermaak nr.1.

    Een dubb. om zn kant leuk programma voor jou….

    Sterkte John!

  • Karin

    Mijn dochter haar ex vriend heeft 180.000 euro aan gokschulden opgebouwd en loopt nog steeds fluitend rond.

    15.000 euro heeft mijn dochter van hem te goed waar hij een schuldverklaring voor heeft getekend.

    Nu gaan er geruchten dat meneer in de schuldsanering wil.

    5 jaar rust en alle problemen worden van zelf opgelost.

    Ik kan mij daar eerlijk gezegd niets bij voorstellen.

    Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zo'n mens nog wordt geholpen!

    Ja sorry hoor maar dat gun ik hem gewoonweg niet.

    Die 15.000 euro is niet het belangrijkste want mijn dochter heeft het toch al min of meer afgeschreven.

    Maar ik kan niet uitstaan dat hij door blijft gaan met andere mensen schade toe te brengen en ik vind eerlijk gezegd die 15.000 euro WEL belangrijk.

    Geef het liever aan een arme donder dan er niets meer aan doen om het bedrag terug zien te krijgen.

    Als ik dan hier lees dat mensen al helemaal in de ellende zitten voor 20.000 euro schuld hoe lang gaat het dan nog duren dat deze gokverslaafde met 180.000 euro schuld door zijn dafje zakt.

    Moet er ook nog even bij zeggen dat hij 20 x weg en terug geweest is bij mijn dochter.

    Hij verliet haar de laatste keer voor een andere vrouw.

    Kwam daarna met hangende pootjes weer terug en belde weer met de vrouw terwijl mijn dochter aan het werk was.

    Weer de deur uit………………

    Op 1 Januari wederom uit met zijn nieuwe liefde en op 2 januari terug naar mijn dochter en jawel 9 januari betrapte mijn dochter hem weer met de vriendin in zijn huis.

    Niemand hoeft mij te vertellen dat mijn dochter gek is om hem steeds terug te nemen want dat weten we zelf maar al te goed.

    En zelf weet ze dat ook heel goed maar hij krijgt het toch steeds weer voorelkaar een poot tussen de deur te krijgen met alle gevolgen vandien.

    Ook bij de nieuwe vriendin al 4 x weg en terug geweest.

    Mijn dochter is nu in therapie om onder uit de macht van deze gokverslaafde ellendeling te komen.

    Lijkt wel of ze door hem gehersenspoeld is en ik heb intussen moordneigingen naar deze klootzak.

    Van mij kan hij niet hard genoeg op zijn bek gaan.

    Het moet klaar zijn en stoppen om onschuldige mensen mee de goot in te sleuren.

    Helaas is dit ook nog eens een vader van 2 dochters 20 en 15 jaar oud.

  • Hans

    een troost

    gok schulden en schulden die door wat voor een verslaving dan ook komen niet te vervallen door wsnp.

    zie www.wsnp.nl

  • Karin

    Ja Hans dat is inderdaad een hele troost.

    Maar ik vraag mij dus af of iemand die zulke hoge schulden heeft en nog steeds gokt in aanmerking komt voor de schuldsanering?

    180.000 euro!!

    Dat is toch niet meer normaal zeg en dan ook nog gewoon de flinke Tinus uithangen.

    Hij werkt ook bij om nog meer geld over de balk te kunnen smijten.

    Mocht deze man wel in de schuldsanering komen zal ik de eerste zijn die hem zal verlinken.

    En weet jij Hans hoe lang het duurt voor zoiets rond is?

  • Karin

    Royz zou je zo vriendelijk willen zijn waarom jij vindt dat ik hoog van de toren blaas?

    Ik heb geen schulden en ik ben ook niet verslaafd.

    Heb wel een huwelijk achter de rug met een Alcoholverslaafde dus heel erg bekend met leugens.

    En deze gokverslaafde moet gewoon zo snel mogelijk op zijn bek omdat hij nog steeds gokt liegt bedriegt en oplicht.

    7 jaar geleden was de schuld 80.000 euro en hij beloofde toen ook beterschap.

    Nu 7 jaar later 180.000 euro.

    Ach kleinigheidje toch?

    Niet dat dit mij wat boeit hoor want hij is verder helemaal niets in de familie,

    Maar dat mensen zich uit gaan sloven voor iemand die toch gewoon zijn eigen gang gaat is mij een raadsel.

  • Karin

    Excuses dat ik mijn zaak op deze topic heb gezet.

    Ik kom hier ook maar voor het eerst.

    Misschien had je mij beter even uit kunnen leggen wat ik wel had moeten doen dan van de toren te blazen?

    Ja inderdaad kei hard moet ie op zijn bek gaan!

    Liefst vandaag nog.

    @De man moet hulp inschakelen voordat er sprake is van een kartonnen doos op straat.

    Die man schakelt geen hulp in want hij denkt nog steeds dat hij Jezus is.

    En dit soort gevallen moeten zelf hulp zoeken en dan ook voor zich zelf en niet omdat een ander dat zo graag wil.

    Kijk en deze zou misschien nog geholpen kunnen worden vanuit zijn kartonnen doos.

    Heb er nog 1 op zolder van zo'n hele grote tv.

    Mag hij zo hebben groot huis!

    Maar door jouw antwoord heb ik je boodschap wel begrepen hoor.

    De verslaafde is voor jou belangrijker dan de slachtoffers die hij gemaakt heeft.

    Dat is algemeen bekend daders worden geholpen en slachtoffers tellen niet mee.

    Verder wens ik alle mensen die te maken hebben met verslaafde heel veel sterkte!!

    Ik ben er klaar mee.