Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bezoek gehad van een gerechtsdeurwaarder

• Radeloos

Hallo,

Vandaag heb ik bezoek gehad van een gerechtsdeurwaarder(GDW) naar aanleiding van een brief aankondiging beslaglegging. Uiteraard was ik hier niet blij mee en mijn vriendin(lees vriendin waarbij ik inwoon en ook als zodanig geregistreerd sta bij de gemeente) al helemaal niet.

Ruim 3 jaar geleden ben ik gescheiden(Ik heb huis en haard achtergelaten, alleen mijn persoonlijke bezittingen en de auto meegenomen) en een half jaar later ben ik ook nog mijn baan kwijt geraakt na 14 jaar dienstverband. Allemaal nasleep van de scheiding.

Helaas net een huis gehuurd bij een particulier bedrijf maar kon dit dus niet meer opbrengen(maar moest het huis 1 jaar huren ook al kon ik het niet meer opbrengen) omdat ik mede door de scheiding en verliezen van mijn baan behoorlijk overspannen ben geraakt en in die periode ook alles op zijn beloop heb gelaten qua betalen. Dit omdat ik een overlevingsdrang had en alleen maar dacht aan mijn kids want voor hun moest ik er wezen. Gelukkig heb ik weer een baan gevonden die me zeer goed bevalt. Helaas betaal ik er nu een zware munt voor met als gevolg dat ik de ene na de andere gerechtsdeurwaarder van me af moet slaan, in de figuurlijke zin dan. De GDW die vandaag kwam was in opdracht van het LBIO. Deze is ingeschakeld door mijn ex omdat ik de alimentatie niet meer op kan brengen. Het LBIO heeft inmiddels al bijna een jaar een behoorlijk loonbeslag bij mij liggen. En niet alleen het LBIO maar ook meerdere waaronder de verhuurder van mijn vorige huis.

Inmiddels loop ik nu bijna 1,5 jaar bij de SB en gaat er eindelijk op aandrang van mij eens een klein beetje actie ondernomen worden. Op zich houden de meeste GDW-ers zich wel rustig omdat er een loonbeslag ligt alleen de GDW van het LBIO niet dus. Wij hebben hier alle spullen laten registreren bij de belasting zijnde dat deze niet van mij zijn maar van de vriendin waar ik bij inwoon. Echter had deze GDW er dik maling aan en wilde naar binnen. Nu weet ik dat je de GDW niet tegen moet houden dus ook maar binnen gelaten. Kan je vertellen dat ik een hoop kan hebben maar dit is toch echt wel de grens want deze GDW ging over lijken om het maar zo even te zeggen. Probleem nu is dat ik met een aantal vragen zit die me de hele dag al bezig houden.

Vraag 1: Is voor een GDW een registratie bij de belastingdienst voldoende om aan te tonen dat de spullen niet van mij zijn?

Vraag 2: LBIO heeft loonbeslag gelegd maar het gaat ze schijnbaar niet snel genoeg dus geven ze het uit handen aan een GDW, echter de GDW die hier geweest was is niet de GDW wat het LBIO heeft ingeschakeld. De GDW die het LBIO heeft ingeschakeld had ondertussen ook al eens een bankbeslag gelegd. Kortom er zijn in opdracht van het LBIO 2 GDW-ers bezig op mijn adres, 1 waarvan ze het weten en 1 niet. Mag dit?

Vraag 3: Wat te doen na dit toch wel vreselijke bezoek van de GDW. Met name voor de goederen die niet van mij zijn.

Voor zover de vragen die mij nu op dit tijdstip binnen schieten. Mochten er meer vragen komen zal ik ze hier zeker plaatsen.

Mvg Ed.

• Willem Krejenzang

Hallo lezers,

Vorig jaar medio november kreeg ik ook een bezoekje van de deurwaarder.

Snap de reden niet waarom van de DSB, Grrrrr, mijn eigen deurwaarder heeft hier toen mee gesproken voor een oplossing, is er nog steeds niet maar alles wat ik betaal word gelijk gestonneerd, kan het zelf veels te goed gebruiken, maar nu komt het mooie, de deurwaarder van de DSB kennen ze nu plotseling niet meerm raar maar waar.

Wie dit lees zij gewaarschuwd bij deze en ga nooit en never met DSB in zee want geloof me, je komt er echt bedrogen mee uit !!!!!!