Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

echt niet normaal

• omatje

Waarom hier bedelen om geld? er zullen best wel mensen zijn die zo diep in de schuld zitten dat niemand meer wil helpen.

Mensen ga toch naar je bank..of gemeente.Als je nergens meer in aanmerking komt voor een lening zit het bij die mensen echt niet goed!!

Mensen doe die stap en maak een afspraak met je bank..leg de situatie uit en volg hun advies op.

Nu al diepe schulden en een lening weer aangaan bij particulieren?? echt zulke mensen KUNNEN het gewoon niet terug betalen! ze zijn blij dat ze te eten hebben .zo kom je er niet uit!!

Beloftes maken en nooit of te nimmer terug kunnen betalen,anders hadden ze wel kunnen lenen bij hun bank!!

Als ze hun lening netjes terug hadden betaald kan ieder mens overal een lening krijgen.

Heb diep medelijden met zulke mensen die met schulden gewoonweg proberen om weer te lenen, en die totaal geen overzicht meer hebben van hun inkomsten.Iedere schuldeiser heeft wel een regeling..maar als je die niet nakomt is het gedaan!

• omatje

Het is niet dat ik deze mensen afkat hoor..iedereen kan in moeilijk heden komen…en dat is erg als je nergens meer terecht kunt…maar 1x een lening en niet terug kunnen betalen zegt genoeg.Anders helpt elke bank of lening verstrekker wel.

Ik wens deze mensen het allerbeste en ga voor een leven zonder schulden,het wordt alleen maar erger als je zo doorgaat!

Ik kan het weten mijn 2 zoons zijn lening verstrekkers bij een legaal bedrijf.

• Happy

Ik denk dat u aan een kant wel gelijk hebt en ik heb ook respect voor u mening.

Maar het is niet altijd zo dat legale leningverstrekkers een uitkomst bieden.

Ik had tot voor heen geen een lening alleen een roodstand bij de bank van 500 euro maar die moet een keer in de drie maanden weer ingelost worden en dat doen we ook trouw.

Toen wij echt door omstandig heden een lening nodig hadden omdat wij een nieuwe verwarmings ketel moesten hebben en wij 750 euro te kort kwamen zijn wij verschillende banken afgeweest maar nergen konden wij een lening krijgen van 750 euro,het laagste bedrag was 2000 euro ,en daar paste ik voor want zoveel hadden wij niet nodig.

Vandaar de flits lening van 750 euro heel dom dat we dat gedaan hebben maar dat is achter afgepraat.

Nu betalen we elke maand toren hoge rente want wij moeten het hele bedrag in een keer aflossen en met 149 euro rente is dat heel veel per maand.

Wij hadden wel onze roodstand kunnen verhogen maar dan hadden wij in het zelfde schuitje gezeten.

Nu is het voor ons geen situatie dat wij echt hoge nood hebben want wij kunnen die 750 euro elke maand weer lenen maarwij willen er gewoon van af en daarom onze oproep wij betalen liever wat meerrente op een lening waarwij van af komen dan een heel jaar tot aan ons vakantiegeld 750 euro per maand weer terug te moeten betalen waarmaar 600 van over blijft in verband met de rente.Daarom wil ik alleen een lening onder contract voorwaarde omdat ik echt heel voorzichtig te werk ga als ik er geen goed gevoel bij heb dan neem ik echt geen lening

Ik wil ook heel graag meer uren werken ik soliciteer mij rot elke dag maar ik heb mijn leeftijd en mijn opleiding niet mee ik ben bijna 50 en ik heb maar een lbo opleiding. Wel heb ik 14 jaar ervaring want ik heb al een vaste baan en ben nog nooit een dag ziek geweest in die 14 jaar .Maar tegenwoordig nemen ze liever zo jong mogelijk aan..

Verder denk ik dat mensen juist heel erg in de problemen komen door legale credietverstrekkers want ze geven veels te hoge leningen aan mensen waarom kan men nergens 750 euro lenen maar begint het overal pas bij 2000 euro? Waarom mensen hogere leningen aanpraten dan als men eigenlijk nodig is het word ze veels te makkelijk gemaakt

• Happy

En dan nog even een vervolgje op mijn laatste berichtje.

Als men wel eens naar een dubbeltje op zijn kant kijkt dan ziet men een goed voorbeeld.

De laatste mensen in dat programma hadden maar een klein inkomen de man verdiende maar 1400 per maand netto hoe kunnen deze mensen in godsnaam een lening van 46.000 euro krijgen??? Is dat ook niet door de legale kredietverstrekkers?

En dan ook nog eens 4 mobiele telefoon abbonomenten dat is toch ook een soort van legale crediet verstrekking of zie ik dat verkeerd?

Echt die zogenaamde banken zijn ook niet zo netjes hoor.

Maar als die in de problemen komen dan hebben ze Wouter Bos nog ze worden wel geholpen..

De hele maatschappij is krom

Er zullen best wel mensen zijn die door hun eigen schuld in de problemen komen daar ben ik van over tuigd maar lang niet iedereen.

Laat het bank personeel maar eens wat van hun bonussen inleveren iedereen werkt hard voor zijn geld

• omatje

Het programma gaat echt wel via de gemeente waar de mensen wonen!!

Alleen die mensen dueven de eerste stap niet te nemen,en daarom doen zei dat…het is echt wel legaal waar het geld vandaan komt.

Het is een gewoon een normale schuldhulp verlening wat zei de mensen bieden.

• omatje

De medewerkers van de desbetreffende bank werken ook hard hoor,en thuis ook nog voor de bank.

die mensen krijgen ook maar hun loon.

En dat nederland zo krom is als wat daar heb je gelijk in…maar medewerkers van een bank MOETEN ook doen wat hun opgedragen wordt…ze kunnen ook niet hun eigen gezin spekken met geld van de bank.

maar dubbeltje op zijn kant is net als amerika..een grote show!!maar het geld komt echt wel van de gemeenten.

lees maar eens wat schuldhulp inhoud!

Ik zelf moet het ook doen met 900 euro per maand en alle vaste lasten eraf…nou dat is echt geen vetpot hoor happy.

• Happy

Tuurlijk daar hebt u ook gelijk in.

En ik erger mij ook alleen maar aan een programma als dubbeltje op zijn kant ik denk altijd waarom gaan die mensen niet gelijk naar de schuld hulp in plaats van hun hele hebben en houden op de tv te gooien.

Maar ik begrijp alleen niet hoe ze ooit bij de banken zo een hoge lening hebben kunnen krijgen met zo een inkomen.

Want 46.0000 euro dat is me nogal wat:?

En dat snap ik nu niet dat die mensen niet wat meer tegen hun zelf beschermd worden.

En doordat ze op tv komen zullen ze dan wat eerder geholpen worden .maar er staan hele wacht rijen voor schuld hulp en voor veel mensen is het dan al te laat mischien die staan dan al op straat.