Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie weet dit

• Maria

Beste mensen

Ik heb de brief thuis gekregen van mijn schulden

De kredietbank van de gemeente gaat in onderhandeling met de schuldeisers.

Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? heb een wao uitkering ( miniumloon)

en een schuld van 14000 euro.

Ben alleenstaande van 62 jaar…en zal ik geholpen kunnen worden? ik slaap er niet meer van…ik ben bang dat ze mij niet kunnen helpen met zoveel schuld.

Hoe de schulden zijn ontstaan ? ook van mijn ex man zijn die!!

wie geeft mij een oppepper dat ze mij helpen misschien???

• Maria

Ik betaal al 2 jaar aan een deurwaarder waaronder de schulden zijn.ondergebracht…

heb geen huurschuld of belastingschuld ook geen schuld van gas water licht verzekering

de schulden zijn …allemaal van het kopen van goederen…en een schuld die ik aan mijn ex moet betalen!

• DirkM

Hallo Maria,

Ik ben Dirk Mostert. Ik werk bij Netwerk, actualiteiten op Nederland 2. Ik zoeken mensen die zouden willen vertellen over hoe ze in de problemen zijn geraakt door het kopen van veel spullen. Zou u dat willen? Het lieft openlijk, maar het kan ook anoniem.

Ik ben te bereiken via email = dirk.mostert@netwerk.tv

telefoon: 035-6474957

• Plinius

Help die dame dan ook met haar problemen Dirk, dan is het pas een eerlijke deal

• Hans

Deal or no Dealv

• Sandra

Beste Maria,

Volgens mij gaat de kredietbank onderzoeken of een vrijwillige of wettelijke schuldsanering mogelijk is. Een vrijwillig (minnelijk traject) heeft daarbij de voorkeur maar vraagt medewerkers van alle schuldeisers. Zie voor veel info ook: www.wsnp.nl

Aandachtspunten inkomen van deze site:

Wettelijk is vastgesteld dat u minimaal 90% van de voor u geldende bijstandsnorm mag behouden. Dit wordt de beslagvrije voet genoemd (artikel 475 lid d van het Wetboek Burgerlijke Rechtsvordering). Tijdens de Wsnp wordt er echter een zogeheten vrij te laten bedrag berekend; het bedrag waarvan u maandelijks moet rondkomen.Soms valt het vrij te laten bedrag hoger uit dan uw daadwerkelijke inkomen. Dan mag u 90% van het daadwerkelijke inkomen behouden. U heeft daarnaast recht op 5% reserveringstoeslag. In dat geval ontvangt u niet meer dan het daadwerkelijke inkomen. In de laatste twee gevallen dient u na te gaan of u wel gebruik maakt van alle voorliggende voorzieningen, zoals bijvoorbeeld huurtoeslag, zorgtoeslag of uitbetaling van de heffingskorting. De huurtoeslag en zorgtoeslag worden niet tot het inkomen gerekend.

Waardevolle zaken (auto e.d) kunnen verkocht worden.

Sterkte!

Sandra