Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wel of niet recht op geld/uitkering

• ferry

Weet iemand hier raad.

Mijn vriendin heeft copd met nog maar 29 % long inhoud.

Dit gebeurde 2 jaar geleden en is 12 dagen in kunstmatige slaap gehouden.

Mijn vriendin kan dus niet meer werken,maar heeft zij niet recht op geld of een uitkering ( afgekeurd ofzo.wao ),

Ze heeft altijd voor de kids gezorgd dus niet gewerkt,zijn er geen wegen te bewandelen zo dat je hier wel recht op hebt.

Heb zelf wel gewoon werk,maar daar kom je ook niet meer van rond en komen zo steeds meer in de geld problemen.

Ik zou graag willen weten of iemand hier wat meer over kan vertellen.

Alvast bedankt

• Plinius

als zij alleen op een adres woont zonder een ander met inkomen kan zij bijstand aanvragen bij de sociale dienst.

zij zullen vervolgens ook kijken of er nog ergens anders rechten lopen…

• ferry

Ja dat is logisch,maar heeft zij geen recht op op een WIA uitkering of iets dergelijks.

Ze is arbeids ongeschikt,gaat niet lukken met 29 % long inhoud en zuurstof moeten gebruiken.

• Plinius

Nee. Er zijn heel veel zieken zonder uitkering.

Er zijn ook veel NIET zieken die wél een ziekte-uitkering hebben. Als het een aangeboren ziekte is die zij al vanaf jongsaf aan heeft of de ziekte is veroorzaakt door het werk heeft ze mogelijk wel rechten.

Maar dit is meer iets voor het advocaten prikbord. probeer het daar eens?

Plinius

• Hans

als ze samen woont en nooit heeft gewerkt dan heeft ze geen recht op welke uitkering dan ook.

• Plinius

dat is niet waar. je hebt jonggehandicapten uitkeringen, mits zij van jongs af al ziek is.