Hallo,
We verhuren een huisje in het buitenland en zijn per mail benaderd door een Ierse dame, die bij ons wil verblijven. Na de gebruikelijke heen en weer mailtjes, geeft ze aan graag te willen boeken.
Wat de betaling betreft geeft ze aan een cheque van E 3000 op te sturen, die kunnen wij incasseren en onze huurprijs eraf halen ( in dit geval E 700) en dan moeten we het restbedrag van E 2300 terugstorten op haar rekening. Haar opdrachtgever heeft de cheque gestuurd en het restbedrag is voor haar reiskosten ed.
Ik vond dat een hele rare constructie en heb het er een beetje bij laten zitten. Maar vanochtend ligt die cheque in bus. En krijg ik weer een mail dat ze in de loop van volgende week in ons huisje wil, we beslist niemand anders het huisje moeten geven en dat de cheque is opgestuurd.
Ik weet niet wat ik moet doen, komt deze vrouw, is het echt wat ze zegt? Of incasseer ik de cheque en stuur ik de rest naar haar rekening en word ik op de één of andere manier dadelijk opnieuw verantwoordelijk gesteld voor de E 3000 of krijg ik straks de politie op mijn nek omdat het geen zuivere koffie is??
Wie weet het??
bedankt,
Sandra