Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schulden in één keer aflossen, kunnen de incassokosten ook worden 'kwijtgescholden'

• Janet

Beste mensen,

Moment heb ik bij diverse deurwaarders en incassobureaus zo'n 12.000 schuld.

Dit bedrag is natuurlijk inclusief allerlei hoge incassokosten, invorderingskosten, rentes en administratiekosten en noem maar op.

Ik had betalingsregelingen lopen bij de diverse deuwaarders en incassobureaus welke ik altijd stipt ben nagekomen. De schuld was in beginsel zo'n 18.700 euro.

Nu heb ik van diverse schuldhulpverleners die ik de afgelopen jaren gehad heb, dat als je ineens aflost eventueel de extra kosten kunnen worden ‘kwijtgescholden’ of verminderd, of uit coulance ze zijn immers ook blij dat de schuld niet nog 2 jaar of misschien nog langer loopt.

Wie weet als dit kan, en hoe je dit kunt vragen?

Alle serieuse reacties zijn welkom.

Bedankt!

• Oog op de Toekomst

Hallo Janet,

Je zou een brief aan de schuldeisers kunnen sturen en ze een afkoopbedrag kunnen bieden dat lager ligt dan het bedrag dat je ze nog schuldig bent. Een vriend van mij heeft zo (met behulp van een renteloze lening van een vriend) zijn schuld met enkele duizenden euro's kunnen verminderen. Ik denk inderdaad dat schuldeisers liever in één keer een zeker bedrag hebben dan de onzekerheid of jij je aflossingen nog wel een paar jaar volhoudt. Maar ja, dan moet je dat bedrag om af te lossen natuurlijk wel hebben.

Ik zou het zeker proberen als ik jou was. Nee heb je, ja kun je krijgen… nietwaar?

Succes!