Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

familie

• annemiek

enige tijd geleden heeft mijn schoonvader ondekt dat wij ons niet meer kunnen redden.

wij hadden een PK van 12000 en drie creditcards in totaal 6000.

nu heeft hij ons aangeboden om deze ineens af te lossen, en dat is ook gebeurd.

we zijn gestopt met roken en in totaal ben ik er in de maand 500 euro op vooruit gegaan.

maar nu komt het, hij wil ineens elke week een bankafschrift.

we mogen niet meer dit en niet meer dat. Als ik iets betaal zie ik zijn gezicht, ik kan dit niet vol houden.

Nu alle kredieten weg zijn wil ik 400 euro in de maand gaan sparen, dit is te weinig volgens hem.

Ik wil hem niet voor het hoofd stoten maar zo kan ik niet leven. graag suggesties

• (Be)SpaarChick

Daarom: met familie moet je wandelen en niet handelen. Daar komt altijd onenigheid van!

Een compliment voor het stoppen met roken!

Mij lijkt een goed gesprek en je gevoelens uiten (praat vanuit jezelf, ik voel me gevangen etc en ga niet zeggen: JIJ doet mij dit en dit aan) een stap in de goede richting.

• annemiek

Stich bedankt voorje advies.

het is ook niet zo dat we het geld hebben gekregen, een document ligt in de kluis dat er bij overlijden van schoonvader dit bedrag in mindering wordt gebracht op de erfenis die inclusief huis toch al gauw een 500,000 euro bedraagt.het moet met twee kinderen worden verdeeld. Ik hoop dat hij nog lang leeft, maar 20,000 euro op de helft van 500,000 vinden wij niet erg. we hadden het nu nodig en dat vond hij ook. het lijkt nu wel of hij macht over ons wil hebben, maar dat laat ik niet langer gebeuren.

• Rema

Ik denk dat je heel heel erg blij mag zijn met zo'n schoonvader, en dat het heel erg goed van hem is om jullie inkomsten en uitgaven een tijd te controleren. Je hebt immers veel aan hem te danken, en het is niet gek dat hij even in de gaten wil houden of het goed blijft gaan.