Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gemeente! en geld! dodelijke combinatie!!!

  • rebecca

    hallo ik ben een jonge meid van 21 en woon op mezelf geen contact met ouders leefde van de studiefinanciering heb altijd vakantiebaantjes gehad altijd gewerkt, netjes iedere dag naar school geweest studie afgerond diploma opzak werk gezocht en gevonden, ma nu komt het:

    augustus stopte de studiefinanciering werk starte vanaf 1sept,, waarvan ik 28okt krijg uitbetaalt (eerste loon)

    dus wat doe je gemeente bellen vragen voor een overbrugging want moet toch leven rekeningen etc betalen,

    en wat denk je,, nou nou,, je moet een leer werk traject volgen! ik zeg mens ik kom net van een 4jarige studie af heb in sept werk waar moet ik van leven? ja mevrouw krijg ik te horen dat is niet mijn probleem tuut tuut tuut…

    nou is mijn vraag wat kan ik eraan doen? door die zeik sta ik in het rood en dan vraagt de overheid zich af hoe komt het dat je jeugd van tegenwoordig zich in de nesten werkt? hoe komt het dat de jeugd zo vroeg in het rood staat? nou dit is resutaalt…. als de overheid meer begleiding zou geven was dit nooit gebeurt!!! AL MIJN SPAARCENTEN VOOR EEN RESERVE INBOEDEL NA DE KLOTE!!!!

  • mampa

    Hoi Rebecca,

    Ik zou alsnog een uitkering aanvragen voor deze maand. Het is een behoorlijk traject van papieren. Maar het is zeker de moeite waard, al kost het veel tijd en energie. Je moet je eerst bij www.werk.nl volledig inschrijven. Dan moet je daar heen voor een afspraak om je inschrijving officieel te maken. Uiteindelijk moet je naar de sociale dienst voor een gesprek en wordt je officieel ingeschreven. Dan begint je werk en oktober de eerste uitbetaling. Dus stopt je Sociale Dienst.

    Ik geef je helemaal gelijk dat er een overbrugging zou moeten komen als je vanuit een studerende functie een werkende functie krijgt. Kijk zelf eens op de site van je gemeente. Als je deze uitspit dan kan je daar zien waar je wel en geen recht op hebt. Raad je in ieder geval aan om even bij de bank langs te gaan om te informeren. Misschien kunnen hun je nog tips en trucs geven en het rood staan te beperken. Je baas om een voorschot te vragen lijkt me geen optie. Maar mocht je een achterstand krijgen bij verzekeringen of dergelijke stel hun hiervan op de hoogte. Ze zijn over het algemeen erg behulpzaam en stoppen ze tijdelijk met aanmaningen versturen. Vraag om een betalings regeling. Je zal wel een overzicht moeten maken van je inkomsten en uitgave. Hierdoor kan je zien wat je vanuit een werkende situatie overhoud en deze de rekeningen afbetalen.

    Maar mocht het allemaal niet anders worden, met een beetje rondvragen voor spullen, de kringloop, zuinig aan doen en dergelijke kom je er snel bovenop. Vervelend blijft het in ieder geval wel. Maar blijf positief want je doet het toch geweldig!. Veel mensen zullen nog een voorbeeld aan je kunnen nemen.

    Succes,

    Patricia

  • (Be)SpaarChick

    Je kunt een voorschot bij je werkgever vragen op je loon. Dat heb ik ook gedaan bij mijn eerste baan.

    Overigens is het een beetje gek dat je niet gewoon aan het einde van september betaald hebt gekregen.

    Succes!