Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vesting finance

  • Diana

    Hoi,

    we hebben vandaag een brief gehad van vesting finance, en we moeten de restschuld van onze hypotheek terug betalen voor aankomende maandag, en het gaat om een bedrag van bijna 9000 euro, punt 1 dat geld hebben we gewoonweg niet, en punt 2 had ook geen mogelijkheid meer om te kunnen bellen en te reageren omdat hier de post heel laat op de dag bezorgd wordt.

    wat ken ik nog doen?

  • Diana

    weer een probleem, dat bedrag wordt nu door 2 verschillende bedrijven geind hoe kan dat?

    ben niet van plan om dat bedrag 2x te betalen.

  • Peter(W)

    Ik zou zo snel mogelijk contact zoeken met een schulphulploket van de gemeente waar je woont.

  • Bert

    Hallo,

    1. Die restschuld is ontstaan door ??

    Ik neem toch aan dat er al een geschiedenis aan vooraf is gegaan en e.e.a. niet zomaar uit de lucht komt vallen.

    2. Innen van het bedrag door 2 verschillende (incasso?)bedrijven is een fout van de opdrachtgever.

    3. Probeer een betalingsregeling te treffen met Vesting Finance, aangenomen dat het bedrag op zich niet ter discussie staat.

    Succes,

    Bert

  • Diana

    ja ze willen nu alles wat me vriend verdient boven de 800 euro gaan innen, dat mag toch niet?

    onze huur is al 530 euro en dan de vaste lasten nog die kunnen dan niet meer betaald worden omdat we dan niks meer hebben aan huishoudgeld.

  • Peter(W)

    Nee, dit mag niet zomaar. Je hebt recht op een VTLB. Als ik jullie was zou ik contact opnemen met de gemeente voor schuldhulp. Tegen finance kan je zeggen dat jullie alleen accoord gaan met het VTLB. D.w.z. jullie betalen alle bedragen boven de VTLB. Een rechter gaat niet accoord met bedragen onder het VTLB.

    Het VTLB is het Vrij Te Laten Bedrag, oftewel het minimale bedrag dat de schuldenaar maandelijks nodig heeft om van te kunnen leven. Deze berekening geschiedt volgens de NVVK methode en is overal in Nederland gelijk. De methode is gekoppeld aan de bijstandsnorm, maar houdt rekening met individuele vaste lasten, zoals huur, energie, kosten voor het werk, ziekenfonds en soms ook bijvoorbeeld alimentatie.

    Kijk eens op http://www.nvvk.eu