Hallo,
Ik ben een alleenstaande moeder met een schuld van ongeveer 6000 (werkelijke bedrag wordt nog berekend).
Tot voor kort woonde ik samen met mijn zoon van zestien en mijn zoontje van twee.
In mei 2010 heb ik een bewindsvrouw gevonden die mijn financiën voor mij gaat regelen, dit trouwens totaal uit vrije wil aangevraagd. Tevens rond deze tijd schuldhulpverlening aangevraagd, waar in mijn gemeente een wachttijd van ong 7 mnd voor staat.
Ten tijde van de aanvraag vroeg de bewindsvrouw mij of ik akkoord ging dat de helft van de kinderbijslag werd gebruikt, toen werkte mijn zoon nog en gaf mijn onderhans 70 euro per maand, en woonde hij nog thuis en zou ik dus per kwartaal 540 euro krijgen, en heb dus ja gezegd.
7 december 2010 bij de rechter is mijn aanvraag goed gekeurd en heb ik dus off bewind. Mijn zoon van 16 woont niet meer thuis, nog wel off… maar gaat per 6 jan 2011 off uit huis vandaan.(lang verhaal)..
Dus… ik krijg geen 540 meer per 3mnd maar 190 per 3 mnd.
Ik wil dit bedrag niet door 2en splitsen gezien ik ook met mijn zoontje wil zwemmen, van kleding wil voorzien. dus ik wil dit bedrag zelf krijgen.
Deze maand vang ik nog het totaal bedrag, wat dus op de rekening van bewind wordt gestort. Omdat mijn zoon uit huis geplaatst gaat worden en ik nog geen normale slaapkamer voor hem heb wat terugkeer dus bemoeilijkt omdat ik geen "plek; voor hem heb volgens gezinsvoogd, wil ik het totaal bedrag hebben.
Zodat ik voor beide jongens nieuwe schoenen kan kopen, wat broodnodig is, en een goede jas, en ik de slaapkamer die echt niets is en alles nog in moet gebeuren incl plafond wil ik van het resterende geld gaan doen.
Ik weet dat de kinderbijslag wettelijk niet in je schulden mag worden berekend als inkomen, en ook dat de bewind voering dit off niet mag gebruiken.
Staat het heel raar als ik het geld op mijn eigen rekening vraag met bovengenoemde redenen? Juist omdat ik in Mei toestemming had gegeven de helft hiervan te gebruiken(mondeling).
met vr. gr een mama in nood