Hallo
Ik zat eerste te denken ik plaats dit in het bestaande topic, maar dit heeft niks met geld besparen te maken , maar alleen om geld zorgen te voorkomen .
Als je jaar rekeningen hebt . contributies van verengingen, organisaties, actiegroepen, goede doelen e.d.
OZB hondenbelasting andere gemeentelijke en belastingachtige legale diefstallen en andere dingen die u 1 keer per jaar moet betalen. Tel alle bedragen bij elkaar op en deel het door 12 en zet het tijdelijk op ene spaarrekening waar je het er onbeperkt waar vanaf kan halen zodra je de rekening krijgt.
Bij kwartaal rekeningen gewoon door 3 delen dat bedrag en bij half jaarlijkse rekeningen door 6 delen dat bedrag. Zo heb ik dat van mijn ouders geleerd.
Er zijn er zat die dat vergeten en bij een jaar rekening daardoor te laat betalen .
Mijn buren is assistent deurwaarde en dit is een veel voorkomende reden dat mensen te laat betalen . een deurwaarde komt pas na 2 aanmaningen. Ik betaal op tijd en een 1e aanmaning is wel eens voorgekomen maar dan was ik het vergeten en betaal dan onmiddellijk alsnog.
Want deurwaarde en incasso bureau brengen nog meer kosten in rekening voor hun werk en zo lopen de geld zorgen ook nog eens verder op.
Met vriendelijke groet,