Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rekeningen per jaar . halfjaar of kwartaal

  • Ha-ns

    Hallo

    Ik zat eerste te denken ik plaats dit in het bestaande topic, maar dit heeft niks met geld besparen te maken , maar alleen om geld zorgen te voorkomen .

    Als je jaar rekeningen hebt . contributies van verengingen, organisaties, actiegroepen, goede doelen e.d.

    OZB hondenbelasting andere gemeentelijke en belastingachtige legale diefstallen en andere dingen die u 1 keer per jaar moet betalen. Tel alle bedragen bij elkaar op en deel het door 12 en zet het tijdelijk op ene spaarrekening waar je het er onbeperkt waar vanaf kan halen zodra je de rekening krijgt.

    Bij kwartaal rekeningen gewoon door 3 delen dat bedrag en bij half jaarlijkse rekeningen door 6 delen dat bedrag. Zo heb ik dat van mijn ouders geleerd.

    Er zijn er zat die dat vergeten en bij een jaar rekening daardoor te laat betalen .

    Mijn buren is assistent deurwaarde en dit is een veel voorkomende reden dat mensen te laat betalen . een deurwaarde komt pas na 2 aanmaningen. Ik betaal op tijd en een 1e aanmaning is wel eens voorgekomen maar dan was ik het vergeten en betaal dan onmiddellijk alsnog.

    Want deurwaarde en incasso bureau brengen nog meer kosten in rekening voor hun werk en zo lopen de geld zorgen ook nog eens verder op.

    Met vriendelijke groet,

  • ha-ns

    Tegenwoordig moet je al een kleine bijdrage in e administratie kosten betalen als het justitieel incasso bureau je een bekeuring stuurt. Kleine bijdrage worden grote straks let maar op. Maar goed hier kan ik daar niet mee zitten . De eerste is hetzelfde als wat ik tegen een ander zeg . “’Eigen schuld “’ en bij de 2e kan iedereen bezwaar maken ook in andere landen van EU.

    Moest 8 euro bij betalen toen de bekeuring uit Denemarken toen ik geflits bent via het CJB te leeuwaarden word geïnd ( dus buitenlandse bekeuringen binnen de EU valt niet meer te ontduiken) reed 41 km in een 30 km zone . Sindsdien let rij ik geen km harder meer .

    Ook bij een ander bekeuring in Nederland had dat gemoeten als de bekeuring terecht was , maar die hoef ik niet te betalen omdat het bezwaar gegrond verklaart werd dus de het boete bedrag plus de administratie kosten vervielen.

    Volgend de politie was brommobielen verboden daar terwijl dat niet zo is. Dit hen ik allemaal gekopieerd en in de la van mijn brommobiel liggen bij een volgende vergissing laat ik zien dat ik daar eens eerder ten onrechte voor bekeurd ben en de bezwaar gewonnen had.

    Met vriendelijke groet,

  • Ha-ns

    Er zijn nou eenmaal dingen die je per jaar moet betalen.

    Elke maand is teveel administratie aan het geen waar je moet betalen . Dus per jaar betalen is niet wat men kiest.

    Mij maak het niks uit of ik het dus per maand met jaar per kwartaal etc. moet betalen.

    Als ik hou zelf wel geld over als een maand om is en zo niet dan is er nog een spaar reserve om beroep op te doen. Overigens de maand april is er meer uit gegaan dan binnen gekomen los van een nieuwe geiser en werk van installateur met de gasleidingen . Hier ga ik niet zelfs risico’s nemen en is brand verzekeringstechnisch verboden.

    Als men een bepaalt inkomen heeft zeg maar een voorbeeld 1100 euro dan kan men niet meer dan dat uitgeven , behalve als men in voorgaande maanden minder heb uitgegeven en dan spaargeld heeft.

    Als de staat der Nederlanden ook zo met zijn geld om ging dan hadden we geen staatsschulden. ( 240 miljard)

    Met vriendelijke groet,