Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje huurachterstand

• esther

ik heb even een vraagje. Vrienden van ons hebben een huurachterstand nu hebben ze al naar de woningbouw gebelt om alles uit te leggen maar doen hier niks mee hebben de zaak gegeven aan een deurwaarder. Nu kregen ze daar bericht van dat ze voor 27 oktober het geld over moeten maken anders is er op die dag een rechtszaak. Dus zij die mensen gebelt om te vertellen dat ze eind van de maand het geld kon betalen. Maar houden gewoon vast dat ze voor die datum moeten betalen. Maar wat gebeurt er als ze toch 29 oktober betaalt kunnen ze haar dan toch nog haar huis uitzetten. Ik heb wel gezegt tegen haar gaat dan wel op het postkantoor betalen want dan krijg je gelijk een bevestiging mee dat je heb betaalt.

(haar man is plotseling zijn baan kwijt geraakt het bedrijf waar hij werkte bestaat niet meer had veelste hoge schulden.) Heeft dus een uitkering aangevraagt maar dat krijg je ook niet zomaar wel een voorschot gehad van 400,00 euro en daar moeten ze het maar even mee doen tot eind van de maand.

• poohtje

Wat is je vraag dan eigenlijk?

• esther

sorry vergeten kunnen ze er dan nog uitgezet worden als het betaalt is.. Ondanks die rechtzaak

• Sans

betaald is.

Nee, een rechter probeert zoveel mogelijk alle belangen te wegen en zal al lang tevreden zijn met het feit, dat er betaald is.

• esther

maar ze betalen dan wel 2 dagen later dus inplaats van 27 oktober word er 29 oktober betaalt.

• Sans

Als je moedwillig later betaalt en dat van tevoren al voorneemt, dan zou een rechter wel eens anders kunnen oordelen. Er moet wel sprake zijn van ter goeder trouw handelen. Als je in die situatie er nog niet voor terugschrikt voor instantietje pesten, zou een rechter ook kunnen oordelen, dat het ter zitting te laat is en dat de huurders er alsnog uit moeten.

• esther

ze doen het niet moedwillig want er word op 28 oktober geld gestort(dat ze van iemand lenen en die het ook niet eerder dan die datum kan storten) en dat hebben

ze ook uitgelegt en dan kunnen ze de achterstand betalen..

• tja

Oei, van geleend geld de achterstallige huur betalen,lijkt erg op mijn verhaal “andere kant van medaille” En zien degege die dat geld voorschieten het ooit nog weer terug ? Het lijkt me dat je vrienden een probleem hebben wat ze met de maatschappelijk werker van de woningbouwver moeten bepraten, en er naar toe gaan, werkt beter dan bellen. Als ze kunnen aantonen dat er een werkloosheidsuitkering aangevraagd is, valt er wellicht nog wat te regelen en zijn rechtszaken en leningen van anderen niet nodig. Achterstallige huur betalen met geleend geld lijkt me het probleem verplaatsen, want het moet terugbetaald worden, en dat kan in geval van werkloosheid vaak alleen door andere vaste lasten weer een maand niet te betalen. Het ene gat met het andere dichten

• esther

Ik word net gebeld door ze dat ze naar de woningbouw zijn geweest om er over te praten maar de woningbouw zegt dat ze er niks meer aankunnen doen en dat de rechtszaak er gewoon komt en dat ze dan een brief krijgen wanneer ze eruit moeten. Dus nu zijn ze nog meer in paniek want ze hebben 3 kinderen.

• tja

En als ze nu meteen naar schuldhulp van de gemeente stappen ? die heeft vaak meer overwicht. woningbouw ver krijgen vaak dezelfde verhalen/smoezen en zijn idd zeer cynisch hierin, en ze zijn strenger geworden. Maar als ze schulphulpverlening inschakelen maken ze bij de rechter ook meer kans. Weer geld lenen van anderen acht ik zinloos.Het maatschappelijk werk weet wat schuldhulp zit en zelf kun je op internet ook genoeg vinden. Maar dan moeten ze het wel vandaag doen