Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bekeuring zoon

• Pien7

Zelf zou ik voor sneller aflossen gaan maar als eerste zou ik hem een oplossing voor laten dragen. Hoe denkt hij dat te betalen en in welke termijnen? Dat legt het probleem bij hem en niet bij jullie. Wel betalen jullie de boete maar de schuld blijft dan staan tot de laatste cent!

Pien

• angela

Een zoon van 17 jaar kan toch gemakkelijk een bijbaantje vinden?

Misschien op jouw eigen werk, een oppasbaantje, vakkenvullen etc etc

Mijn zoon is 13 jaar en mag officieel nog geen baantje hebben, maar zodra dat wel kan zal ik hem toch echt pushen om iets te gaan doen, al is het maar een paar uurtjes per week.

Mijn inkomen staat het ook niet toe om hem extra geld te geven en al zou ik dat wel kunnen…ze moeten toch echt zelf leren omgaan met geld!

groetjes Angela

• McMama

Klopt Angela, daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen heeft deze zoon niet het McD. bloed zoals de andere 2 zonen. Hij heeft dus nu geen baantje meer en heeft nog niets anders gevonden. De bekeuring zal betaald moeten worden, anders wordt het nog hoger. In deze kan ik hem niet laten barsten, maar terugbetaald gaat het worden. Het gaat om een bedrag van €55.

• angela

laten barsten doe je je kinderen toch nooit!

Ik zou het ook voorschieten hoor, maar er wel op aandringen dat hij een baantje gaat zoeken om me terug te betalen.

Wanneer hij maar 1 euro per week aflost kost het een vol jaar voor jij je geld terug hebt gekregen en het zal hem niet veel uitmaken, wat is een euro nou nog waard?

Laat hem een advertentie zetten als oppas! Ik weet dat er veel mensen zitten te springen om een betrouwbare oppas voor de kinderen!

angela

• Broekie

Ik ben het helemaal eens met de anderen. Laat hem maar werken om het terug te betalen. Kan hij geen baantje vinden dan desnoods in huis.

Groeten van Broekie

• Sans

Maar wel wachten, totdat hijzelf met een voorstel komt. Niet hem voor gaan kauwen, dat hij met een probleem zit, als hij niet betaalt. Hij zit immers met de pronleem niet zijn moeder. Anders wordt het zitten.

• tja

Nee, zitten laten ze een jongen van 17 niet voor een bedrag van 55 euro. Is te duur voor het gevangeniswezen. Zal in de praktijk niet vereffend worden. Waarom hou je het niet gewoon in 4 of 8 termijnen zakgeld in, 1 euro per week zet geen zoden aan de dijk, en dan ben je ook van dat gezeur over wel of geen baantje af.

• Sans

Als de boete niet betaald wordt, komt het voor de rechter. De boete wordt fors verhoogd en als hij dan niet betaald wordt het een aantal dagen zitten. De kosten daarvan spelen geen enkele rol voor justitie.

• falconimpact

idd zelf voor op laten draaien word het meeste van geleerd, ik heb zelf vroeger ook van alles uitgevreten en mn ouders hielpen telkens weer.

tot mn moeder zei je zoekt het nu zelf maar uit wat tot gevolg had dat ik een nachtje kon brommen en daarna zelf de advocaat regelen e.d.

op dat moment kon ik het niet begrijpen maar ben toen gaan werken om mn boete te betalen.

nu achteraf kan durf ik te zeggen dat mn ouders gelijk hadden en heb ik er veel van geleerd.

mijn advies dan ook laat het hem zelf uitzoeken maar hou een beetje in de gaten wat hij doet.

peter

• anoniem (mij)

Ik zou de boete niet voorschieten. Er zijn dan altijd smoesjes om een maand niet te betalen want ze kunnen het niet missen. Zo gaat het later in de maatschappij ook niet. Laat hem maar lekker een baantje zoeken. Banen genoeg. Mijn dochter heeft ook een bijbaantje naast school.

Zij krijgt helemaal geen zakgeld omdat we dat eenvoudig niet kunnen missen voorlopig, door omstandigheden. Hoe erg ik het ook vind! Nu ze alles zelf moet betalen ( kleding, ziekenfonds, enz) weet ze wel wat alles kost en moet ze zien uit te komen met haar geld. Ze koopt zelfs kleding voor jaar zusje als ze wat leuks ziet voor haar. Zo wordt ze wel volwassen en zal het straks als ze op zich zelf gaat wonen het beter redden. Het is echt een wereldmeid en zijn supertrots op haar!