Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rijken steeds rijker?

• Sterretje

Wil eens echt discussieren met mensen om mijn frustratie van deze maatschappij kwijt te kunnen en misschien met als doel dat ik me niet meer zo opwindt over het feit dat de rijken alsmaar rijker en de armen alsmaar armer lijken te worden!

Het gaat tegenwoordig echt in de kleinste dingen al zitten waar ik me over opwindt en soms vind ik het echt niet meer normaal hoe ik achter het stuur zit te vloeken op alles en iedereen! Ben op zich gelukkig, alleen lijkt het alsof me geen geld gegund is in mijn leven! Steeds wordt ik weer achtervolgd door pech met geld, op wat voor manier dan ook. En de rijken die lachen zich in het vuistje en die hoor ik zo makkelijk praten over van alles en nog wat, ze beseffen volgens mij niet eens hoe het is en voelt om geldzorgen te hebben, wat dat met een mens doet!

Ze beseffen niet hoe het is dat een arm iemand zich drie uur in een winkel staat te bedenken of ze dat kadootje nu echt wel kopen kunnen, terwijl ze weten dat het echt niet kan en eigenlijk te duur is. Ze beseffen niet hoe het voelt om alweer met je twintig jaar oude autootje langs de weg staan met autopech, terwijl zij langs scheuren in hun dikke auto's en hem thuis in hun warme garage's zetten zodat ze het 's morgens vroeg niet een half uur weer eerder op moeten om de ruiten schoon te krijgen! Beseffen niet hoe het is om Kerst gewoon in je oude spijkerbroek met gaten te vieren omdat je geen geld hebt om een nieuwe te kopen, laat staan feestkleding en accesoires, etc.etc.etc.etc.

Dit lijkt alsof ik een verschrikkelijk ontevreden mens ben, maar dat is niet zo. Ben best blij met mijn leven en weet ook wel dat het gras bij een ander altijd groener lijkt. Maar toch vind ik dat Nederland verkeerd bezig is en blijf ik bij mij openingszin! Wie discussieerd er mee?

Groetjes Sterretje

• annet

Het is waar wat je zegt dat rijken rijker worden, ze hebben er bijna een instinkt voor om geld te verdienen.

Lees eens het boek “geld is mijn vriend” van Phil Laut ( ik weet niet of de achternaam goed gespeld is)

Hij legt beter dan ik het kan uit hoe het principe van geld werkt.

Er zijn meer boeken over geld en geld verdienen en rijk worden, leen ze in de bieb, verdiep je er eens in.

Geld is energie en is in wezen een neutraal.

Het hangt er van af hoe je naar geld kijkt en welke gedachten je hebt over geld.

die gedachten kan je veranderen en daardoor geld aan gaan trekken.

Blijkbaar heb je een levensles te leren over geld, hoe sneller je die les leert hoe sneller je geld gaat over houden.

Succes.

• Rob 944

Hallo Sterretje:

Ik kan me in jouw verhaal wel vinden.Er is echter ook een keerzijde.

Een paar draadjes terug schreef ik dat de 500 rijkste nederlanders samen 94 miljard euro bezitten ! Dit is niet door mij verzonnen,maar heb ik via RTL-Z vernomen en is ook te lezen in de Quote met de lijst erin.

Weet je wat mij opvalt ? Dat de meeste mensen,in deze lijst,alléén maar lagere school hebben gehad.Dat deze mensen voor zichzelf zijn begonnen,omdat ze geen baas boven zich dulden.Dat zij vaak in een economische crisis het lef hebben gehad een eigen bedrijf te starten.Dat zij geen 40,maar 80-100 uur per week werkten (en nog steeds).En ondanks alles,gewoon doorzetten…..

Dat zij hun rijkdom hebben vergaard in een klimaat met een belastingtarief van 72 % !!! Dat deze mensen geld niet (meer) interesseert,het plezier in het ondernemen des te meer.

Mijn eigen baas is daar een voorbeeld van.De man is nu 74 jaar en piekert er niet over om te stoppen met zijn werk !! De man is begonnen in 1963.Hij had toen een oude VW-bus,en een klein stukje grond waarop een klein krakkemikkig gebouwtje.Nu,41 jaar later,is dat een fabriek waar je u tegen zegt.Hij heeft zijn geld niet verbrast aan een flamboyant leven,maar andere fabrieken opgekocht en ondergebracht in een Holding.

Maar wat wou je dan doen ? Wou je deze mensen extra gaan belasten ? Niet verstandig ! Deze mensen vormen de ruggegraat van de onderneming die “Nederland BV” heet.

Als je deze mensen wegjaagt,gaat de werkgelegenheid ook weg.Misschien naar Polen,misschien naar Rusland,misschien naar China.

Dat gebeurt nu niet omdat het,zowel privé als carriëre-technisch,niet nodig is !!

Denk daar ook eens aan,als je weer zo'n dikke auto ziet rijden.

Jij hebt op gezette tijden weekend en vakantie,en zij NOOIT !!

Een feestje lijkt een feestje bij “hun”……Allemaal dikke en poenerige auto's,de meest dure juwelen,de meest dure pakken en jurken……Zo lijkt het.

Maar de meeste van die mensen kennen elkaar.En op deze avonden worden in een ontspannen sfeer nieuwe contacten gelegd,en miljoenendeals gesloten.

Wat wij ervan merken ? Bij het bedrijf waar ik werk,is het drukker dan ooit !!

Groetjes Rob 944.

• Irene Parren

Hoi Sterretje,

Waarom jezelf opwinden is slecht voor je hart hoor:-)

Wie zegt jou dat die dure nieuwe auto's die langs je heen scheuren geen onwijs hoge lening inhoud dus auto is van de bank? of geen bezit maar een leaseauto?

Wie zegt jou dat jij een gekocht kado moet kopen?

Wat helpt jouw om zo te denken? Ja, je zit je kwaad te maken, je laat je opnaaien en voor wat? Voor niks toch want je helpt jezelf hier niet mee en ook een ander niet.

Zolang je consuminderen/bezuinigen als een last ziet zal je nooit inzien dat het ook een prettige manier van leven kan zijn.

Jouw 20 jarige auto'tje kost je straks geen belasting meer.

Je kan ook kiezen voor een leuke aankoop uit een kringloop die perfect aanpast bij de krijger of iets zelfgemaakt (wat aanduid dat de krijger veel voor je betekent want je hebt veel tijd en aandacht aan je geschenk gegeven)

In plaats van een nieuwe spijkerbroek kan je ook gaan voor tweedehands waar je niet aan afziet dat het gedragen is.

Daar zit hem de clou zodra je inziet dat consuminderen ook een sport kan zijn en dat je datgene erin vind dat jouw tevredenheid bezorgt is zuinig leven niet zo erg en kan je trots zijn op wat je wel hebt en doet het niks wat een ander heeft!

Wat ik lees in jouw verhaal is, ik word gedwongen dit leven te leiden en dat is oneerlijk want anderen hebben het beter. Zolang je zo blijft kijken zal jouw situatie nooit veranderen dus mijn advies is zoek eerst het volgende uit bij jezelf.

Wat heb ik, waar ben ik trots op en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn toekomst er rooskleuriger gaat worden.

Gras is bij de buren in jouw ogen altijd groener maar is het werkelijk wel zo?

groetjes Irene

www.maghetwatminderzijn.nl

• Gabi

Zou geld echt zo veel gelukkiger maken? En zou je echt gelukkiger leven met een nieuwe auto of een villa? Ik denk het niet.

• Jolijn

Sorry hoor, maar geld maakt echt wel gelukkiger als je bijna niets hebt.

Ik zeg er wel dit bij: Geld kan niet de basis van geluk zijn!!

Maar helpen kan het zeker!

Wij hebben het echt niet slecht, durf ik te stellen, de auto van 4 jaar is vanons zelf, geen lening niks. (Alleen een hypotheek!)

En toch zou ook ik heus wel meer willen! Lijkt mij heerlijk hoor, maar het zelf vergaren betekend idd dat ik moet gaan ondernemen ofzo. En dat wil ik op dit moment niet. Heb een kind van 4, en wil er ook echt voor haar zijn. Een keus die ik maak, en waar ik goed mee kan leven.

Maar de rijken steeds rijker? Tja, kunt ook zeggen hoge inkomens steeds hoger!

Daar ben ik het wel mee eens hoor.

Hypotheekaftrek: Per 100.000,00 Hypotheek zijn zij netto echt veel minder kwijt.

enne, salarisverhoging……… 1% van bijna niks is niks, maar 1% van bv 350000, is echt geld!!

Er zijn best nog dingen die verbeterd kunnen worden, maar het is niet zo, dat ik het de mensen met die hoge inkomens niet gun! En kunnen ook niet verwachten dat die mensen zich echt om ons gaan bekommeren. Dan is het eind zoek nl.

• Sans

Maar die mensen met dikke auto's hebben toch ook banen met zware verantwoordelijkheden en dat salaris verdienen ze maar een aantal jaar en niet van hun 25e. Bij ons ging vandaag een manager weg en begon voor zichzelf met maar 20% van zijn laatste salaris, omdat hij geen veranderingen kon doorvoeren. Die mensen hebben dus ook hun zorgen, maar op een heel ander vlak.

• ll

zorg voor een wereldvinding, schrijf een boek (wel even een corrector erbij halen), werk je de pleuris, doe wat en wees daar blij mee.

kijk naar jezelf en niet naar anderen. kan je daar goed mee leven? mooi.

ik durf te wedden dat de meeste auto´s van de zaak zijn, geleased of met een lening betaald. wees blij dat je niet voor zoiets als een auto (die zijn waarde al voor de helft verliest zodra je de garage uitrijdt) een lening hebt.

voel je de hele dag alsof je de rijkste bent op aarde, dek de tafel chic, zet wijnglazen neer (met druivensap, limonade of gewoon water), steek een kaarsje aan, zet een mooi muziekje op, kortom waan je in de wereld waarin je wilt leven. zo creeer je tenminste wat.

zolang jij vind dat jij erg achtergesteld wordt en daarin gaat wegzakken, zal je altijd geld tekort komen.

wat versta jij trouwens onder rijk?

ik voelde me al heel erg rijk toen ik thuis woonde en zakgeld kreeg.

ik voelde me heel erg rijk toen ik voor het eerst vakantiegeld kreeg.

ik voelde me heel erg rijk na de eerste salarisverhoging.

ik voel me nu ook ontzettend rijk en ik weet zeker dat er heel erg veel mensen zijn die veel meer geld hebben te spenderen, maar ik heb het best zo. opperbest.

ll

ps het beste toverwoord: PRETEND! (doe alsof) en het is werkelijkheid. echt waar.

• M@ria

Wij hebben een oldtimer camper(mercedes) we zijn er al een paar x mee op vakantie geweest.

kost geen wegenbelasting, en een bekijks dat we hebben, elke camping komen er wel mensen die hem even van dichtbij willen zien.

Zelf rijd ik dagelijks in mijn rode vw kever van 1974, hij laat mij nooit staan.

op deze manier kunnen we 2 autos en een camper betalen , anders kon het echt niet.

en ik ben zo blij met mijn kevertje!!

M@ria

huishoud prikbord

• Sans

Maar er is een verschil tussen iemand, die de zaak zelf heeft opgebouwd en tussen de in dienst zijnde directeur, die met zijn vette salaris doet, alsof hij de zaak heeft opgebouwd.