Wil eens echt discussieren met mensen om mijn frustratie van deze maatschappij kwijt te kunnen en misschien met als doel dat ik me niet meer zo opwindt over het feit dat de rijken alsmaar rijker en de armen alsmaar armer lijken te worden!
Het gaat tegenwoordig echt in de kleinste dingen al zitten waar ik me over opwindt en soms vind ik het echt niet meer normaal hoe ik achter het stuur zit te vloeken op alles en iedereen! Ben op zich gelukkig, alleen lijkt het alsof me geen geld gegund is in mijn leven! Steeds wordt ik weer achtervolgd door pech met geld, op wat voor manier dan ook. En de rijken die lachen zich in het vuistje en die hoor ik zo makkelijk praten over van alles en nog wat, ze beseffen volgens mij niet eens hoe het is en voelt om geldzorgen te hebben, wat dat met een mens doet!
Ze beseffen niet hoe het is dat een arm iemand zich drie uur in een winkel staat te bedenken of ze dat kadootje nu echt wel kopen kunnen, terwijl ze weten dat het echt niet kan en eigenlijk te duur is. Ze beseffen niet hoe het voelt om alweer met je twintig jaar oude autootje langs de weg staan met autopech, terwijl zij langs scheuren in hun dikke auto's en hem thuis in hun warme garage's zetten zodat ze het 's morgens vroeg niet een half uur weer eerder op moeten om de ruiten schoon te krijgen! Beseffen niet hoe het is om Kerst gewoon in je oude spijkerbroek met gaten te vieren omdat je geen geld hebt om een nieuwe te kopen, laat staan feestkleding en accesoires, etc.etc.etc.etc.
Dit lijkt alsof ik een verschrikkelijk ontevreden mens ben, maar dat is niet zo. Ben best blij met mijn leven en weet ook wel dat het gras bij een ander altijd groener lijkt. Maar toch vind ik dat Nederland verkeerd bezig is en blijf ik bij mij openingszin! Wie discussieerd er mee?
Groetjes Sterretje