Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rijken steeds rijker?

• Sans

Pretend you be happy when you're blue.

• Rob 944

Hoi Sans:

Mijn baas/werkgever is nu president-commissaris van de Holding.Dat is niet aan hem te zien.Hij is nog steeds bezig met dat gene waar hij 41 jaar geleden mee begon…….We mogen hem gewoon bij zijn voornaam noemen.

Maar weet je wat ik echt niet snap ? Toen Freddy Heineken overleed,liet hij een imperium na van ruim vier en een half miljard euro !! Zijn enige dochter,die met een te moeilijke naam woonachtig in de VS,was enige erfgenaam.Zij heeft over de erfenis NOOIT een eurocent belasting hoeven betalen ! Dit komt omdat zij in de VS woont.Over deze kwestie hebben zich héél wat advocaten en accountants gebogen.

Normaal is dat 27 % van 4.500.000.000 euro…………….

Ben je er nog ? Dat is ruim 1,2 miljard euro……….Een leuk doceurtje voor alle minima.

Groetjes Rob 944.

• Margriet

Mooi gezegd, ll. (blij je te zien :-))

Ik voeg er nog aan toe: Ga iets doen wat je leuk vindt, maal niet om geld.

Zet je hobby om in je beroep. Het geeft een geweldige kick!

Gr. Margriet.

• Lonneke

oké, ik ben het met je eens: als je ECHT zorgen hebt over waar je nu het geld vandaan moet halen om in je dagelijkse behoefte aan voedsel te voorzien, dan is het leven zwaar. heel zwaar.

voor mij geldt nog steeds dat rijkdom niets met geld te maken heeft. rijkdom is het vermogen om te kunnen genieten van de geur van een kopje koffie, van de opkomende of ondergaande zon, van op een warme zomerdag met je blote voeten in het gras lopen, van het eten van een boterhammetje op een bank in het park, van alle boeken in de bibliotheek die er om vragen om gelezen te worden (en daarvoor heof je niet eens lid te worden…).

rijkdom is ook het bewust omgaan met je (hopelijk) gezonde lichaam en het jezelf blijven ontwikkelen door open te staan voor andere manieren van leven.

tot slot: het zit em in wie je BENT, niet in wat je hebt.

en nee, ik behoor niet tot de nominaal rijken der aarde. ik ben ambtenaar, werk 38 uur per week voor een ietsje boven modaal salaris, heb ook gewoon mijn vaste lasten en een aantal financiele zorgen. mijn partner heeft een eigen bedrijfje, hij is ongeveer 60 uur per week (inclusief reistijd) van huis en houdt daar netto een zeer bescheiden inkomen op bijstandsnivo aan over.

probeer tevreden te zijn, hoe moeilijk soms ook.

• sandra

Hoi Sterretje

Het gras bij de buren is altijd groener en ze steken je jouw ogen ermee uit. Ligt het an jou of je er gevoelig voor bent.

Vele mooie zaken zijn gekocht op afbetaling of met creditcard.

Tis toch wat om je in de schulden te moeten steken om een ander de ogen uit te steken.

Rijken lijker steeds rijker te worden. Veel schone schijn, vergeet dat niet.

Sandra