Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Anderzorg

• Jolijn

Inge,

mijn zus heeft bij anderzorg gezeten, en op zich best oke hoor!

Waar je wel even over na moet denken, is dat niet alle huisartsen contracten hebben met ander zorg. Wat zou kunnen betekenen dat je van huisarts moet wisselen dus!

Wel even navraag doen dus, net als bij de apotheek.

Voordat je straks alles voor moet schieten, en dan maar zien je geld terug te krijgen bij anderzorg!

• Inge

Oke zal ik doen, thanks voor de tip.

Inge

• sandra

Hoi,

Kijk ook ff wat de dekking is. Ik heb bijzonder veel ziektekosten voor mn kinderen en mezelf. Ben bij Zilveren Kruis nog altijd het goedkoopste uit vanwege hoge dekking van van allerlei.

Reken dat soort zaken ook ff uit. Via de belastingdienst verrekenen is leuk maar als je het vergoed krijg is uiteindelijk goedkoper.

Sandra

• Inge

Voor ons beiden is een standaard dekking voldoende en tandarts. Bovendien hebben wij (bewust) geen kinderen. Bij mijn (particuliere) ziektekostenverzekering had ik de mogelijkheid om de kind gerelateerde zaken eruit te gooien (scheelt toch nogal wat premie), want daar maak ik toch geen gebruik van. Helaas kan dat bij het ziekenfonds niet.

Inge

• inba

ik zit nog te denken wat ik moet doen met mijn ziekenfondverzekering. Ik heb de extra tandarts verzekering (27,50 per maand) in november al opgezegd. Waarom? Ik had in oktober/november een behandeling.Kosten meer dan Eu 900. Was het ónder de Eu 900 geweest, zou ik een gedeelte terug hebben gekregen, maar daarbóven kreeg ik dus 0,0 terug !!!!

Weer een ding waar ik me boos om heb gemaakt. Als mijn ziekenfonds zou hebben gereageerd: de eerste Eu 900 krijgt u een gedeelte van terug, de rest betasalt uzelf zou ik er wel mee akkoord mee gegaan zijn… maar nu.. ik heb toch al jaren die extra tandarts verzekering betaald en er nooit gebruik van gemaakt.

Maar al met al, al die jaren heb ik dus dezelfde ziekenfondverzekering, hij is niet de goedkoopste, maar ik durf niet te veranderen. Als je 45+ bent en niet helemaal gezond (minder mobiel) moet je verdomd goed uitkijken of een andere verzekering je onder dezelfde voorwaarden accepteert. En natuurlijk nooit je oude verzekering opzeggen voordat he geaccepteert bent