Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

persoonsbewijs

• Desiree2

Heeft iedereen al een persoonsbewijs/legitimatiebewijs is vanaf 14 jaar,in mijn stadsdeelraad kost dat ding 21 euro, als of het niks is, ik heb er helemaal niet aan gedacht om zo'n ding te gaan halen, hier werd gezegd dat wanneer je jezelf niet kunt legitimeren, daar een fikse boete op staat. Vooralsnog was ik niet van plan om dagelijks met mijn paspoort over straat te gaan lopen, wat gaan jullie doen wat dit betreft?

• annet

ik heb m,n paspoort in mijn tas gedaan.

• BusyLizzie

Ik stop mn identiteitskaart maar in mn broekzak, kweet niet waar ik t anders moet laten.Zeker weten dat dat ding anders binnen no time uit mn jaszak zal vallen, en ik zie me niet met een tas op sjouw als ik alleen de hond ga uitlaten. Als ik t goed heb begrepen moeten ze bij controle wel een gegronde reden hebben om je identiteitskaart te controleren, maar wat valt nou onder goede reden??

IDkaart van jongste dochter is vorige week gejat,-uit haar tas die in afgesloten kast op dr werkt stond- en bij t gemeentehuis zeiden ze dat ze nu dus te laat is meteen nieuwe aanvragen, en waarschijnlijk pas in de 2e week van januari een ander pasje heeft, waardoor ze risico loopt op een boete van 50 euro!

• jan

boete voor een kind van 14 die hem niet bij zich heeft is 25 euro.

De politie mag het kind alleen aanhouden als daar een reden voor is.

het verliezen van de ID kost een nieuw ID (hier 30 euro) en een boete, per gemeente verschillend ,( hier 30 euro)

Dus verliezen kost 60 euro en een boete van het niet bij je dragen kost 25 euro.

de kans dat een kind van 14 de ID verliest is 100 x groter dan dat het word aangehouden door de politie.

Denk simpel, laat hem thuisliggen.

Jan

• Desiree2

ben je niet bang om je pas te verliezen:?

• Dingetje

Ben benieuwd hoeveel oudere vrouwtjes overvallen worden en hun handtasje gejat gaan worden.

Deze maatregel werkt straatroof in de hand, maar ja de Overheid verdient er aan.

• Sans

Nee, dat doe ik zeker ook niet. Eén Europa en je kunt nog niet eens zonder pasport je voordeur uit, gaat wel erg ver. We gaan ervoor zorgen dat dit een zachte dood sterft.

• Dingetje

Vertel, hoe had je dat willen doen.

Jij valt aan, ik volg.

• Sans

Gewoon nooit meenemen en elke boete voor laten komen bij het gerecht.

• Desiree2

en dan :? betalen:? of gaan zitten :?