Ik zit in een schuldsaneringstraject via mijn gemeente. Na twee jaar voorbereiding zullen m.i.v. 1 augustus a.s. de betalingsvoorstellen worden gedaan aan mijn schuldeisers. Een schuldeiser (toevallig ook degene bij wie ik de hoogste schuld heb) weigert mee te werken omdat de schuldhulpverlenende instantie niet is aangesloten bij de NVVK (Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet). En dit terwijl deze instantie al ruim 15 jaar heel goed werk doet en samenwerkt met de GKA (Gemeentelijke Kredietbank Amsterdam, wel aangesloten). Dat zou betekenen dat ik niet via de minnelijke weg van mijn schulden af zou komen, maar alsnog in de WSNP terecht zou komen, wat ik pertinent niet wil om diverse redenen. Vooral niet vanwege de inbreuk op mijn privacy (openmaken van post!) en het feit dat ik al mijn financiele zaken uit handen moet geven aan een vreemde, terwijl ik de boel al lang zeer goed op een rijtje heb. De rest van de schuldeisers wil wel meewerken. Om een schuldeiser en om zo'n reden zou ik niet via het minnelijk traject van mijn schulden af kunnen komen, en dat vind ik heel erg. Wie weet hier meer van? Kan ik evt. in hoger beroep gaan? Is er een forum of prikbord specifiek voor dit onderwerp?