Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

minnelijk/wettelijk traject

• Marianne

Die achterstallige en onbetaalde aflossingen die hebben hun allang weggeschreven hoor.

En er kunnen altijd situatie`s ontstaan waardoor het niet meer mogenlijk is de aflossingen te voldoen.

Als je namelijk zelf een regeling wil treffen denken de meeste die willen niet betalen.

Krigen ze een brief van een schuld hulpverlener weten ze dat je niet kan betalen

Willen en kunnen zijn 2 grote verschillen.

• Heidi

Waarom denk je zo makkelijk dat ‘'ze’' het allang hebben afgeschreven zodat ‘'wij’' ons niet bezwaard hoeven te voelen als we niet meer kunnen aflossen?

Als je iets leent betaal je het met rente terug, zo simpel is dat.

Als er een brief van een schuldhulpverlener krijgen is er al geruime tijd een achterstand zodat de bank allang wist dat er niet terugbetaald kon worden.

Je mag nog blij zijn dat de bank al zo lang geduld heeft, ze hadden ook voet bij stuk kunnen houden en bij de eerste achterstand de deurwaarder (met alle gevolgen van dien) op je af kunnen sturen.

Er is toch door een volwassen persoon een verplichting aangegaan?

Die wilde toen lenen en moet nu betalen.

• Marianne

Ik denk niet zo gemakkelijk, natuurlijk heb je een verplichting tot terug betaling.

En denk maar niet dat mensen het leuk vinden naar de schuld en hulp verlening te moeten gaan,daar gaat echt wel een tijdje overheen.De banken zijn toch ook snel genoeg met een lening verstrekken zonder eerst goed te onderzoeken of de mensen wel draagkrachtig genoeg zijn

Ik praat het niet goed maar ze kunnen ook hand in eigen boezem steken.

Iedereen heeft recht op hulp of het nu eigen schuld dikke bult is of niet.

Het is donker lezen in andermans boeken.

Ik veroordeel niemand want ik weet niet hoe die persoon in de problemen is geraakt maar dat er een oplossing moet komen mogen duidelijk zijn.

Het is goed dat de instanties er zijn, en dat er gezamelijk gezocht wordt naar een minnelijke oplossing

• Lizzy

Ik heb nog nooit een aflossing niet betaald en heb nooit achterstand gehad bij welke instantie dan ook; de vaste lasten gingen en gaan voor eten en kleding…

• joow

Nieuw WSNP forum online!

http://zulu.messageboard.nl/13141/

• Prisc

Schulden worden lang niet altijd bewust veroorzaakt. Er zijn zoveel redenen waarom mensen hun betalingsverlichtingen niet na kunnen komen. De beredenering dat iedereen altijd zijn verplichtingen maar moet nakomen is er erg kort door de bocht. Velen willen maar kunnen niet.

Een advies voor de ene schuldeiser die niet akkoord wil gaan is een dwangakkoord. Waarschiijnlijk weet je schuldhulpverlener hier wel meer van.

Een dwangakkoord bied je aan met behulp van een advocaat. De staat betaalt een groot gedeelte van deze kosten voor mensen met een lager inkomen (toevoeging). De schuldeiser die niet akkoord is gegaan moet dan voor de rechter komen samen met jou en de advocaat. De rechter beslist dan of het redelijk is dat de schuldeiser niet akkoord is gegaan. Dat de organisati geen lid is van de NVVK kan geen geldige reden zijn.

Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!!

• joow

WSNP Schuldenforum

• Berna

Welja, als ieder zijn hand nu eens eerst eens in eigen boezem steekt!