nou jah. je zit nog in de fase van ontkenning…
hier heb je ook antwoord:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=662
wat ga je nu doen?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi Anita,
Mijn man en ik zaten in precies hetzelfde schuitje toen we bij elkaar kwamen. Voornamelijk door mijn ex-man hebben wij een schuld ongeveer zo groot als die van jullie. Na mijn scheiding is mijn ex-man ook gestopt met werken.
Mijn huidige man en ik hebben ook met kredieten en leningen alles moeten betalen van inboedel tot aan advocaten, totdat we 5 jaar geleden ook met een enorme hoge schuld zaten. Twee jaar lang hebben alles geprobeerd om het om te zetten naar een hypotheek(ook wij hebben een huurhuis) of om er 1 lening van te maken of om zelf iets te regelen met de schuldeisers, maar helemaal niets lukte. Gelukkig heb ik een geweldige werkgever, maar die van mijn man was wat moeilijker. Nu zitten we sinds 2 jaar in de WSNP en zelfs de werkgever van mijn man is, tegen alle verwachtingen in, vanaf het begin begripvol geweest. Hoe vervelend het ook is, maar je komt echt niet onder schuldsanering uit.
Het heeft bij ons 2 jaar geduurd voordat we toch aan ons zelf toe moesten geven dat het zo echt niet meer kon. Nu hoeven we nog maar 1 jaar (het is afzien en een en al ellende) maar dadelijk zijn we helemaal schuldenvrij. Hadden we dit niet gedaan dan zaten we er nu nog 15 jaar aan vast.
Neem maar van mij dat je echt geen andere mogelijkheid hebt.
Ik wens je heel veel succes!!
Wat een onzin dat je dit je baas niet zou kunnen vertellen of dat hij/zij erachter komt. Dat doen ze toch wel en je werkt er al 12 jaar. Wat is het probleem, ik denk dat jullie zelf het probleem zoeken. Hoogstwaarschijnlijk zal het werk er nu onder lijden omdat je gewoon niet eerlijk bent tegenover je baas (jullie hebben toch zo'n goede band) daarbij zal je het toch moeten vertellen voordat jullie in de schuldensanering komen omdat er dan uiteindelijk toch beslag wordt gelegd op het loon dus wat denk je wat vreemder overkomt? Eerlijk vertellen of het op een manier doen dat er uiteindelijk jullie loon rechtstreeks naar de bewindvoerder overgemaakt zal worden. Als ik baas zou zijn dan zou ik dit minder vinden dan dat personeel dat niet eerlijk is geweest tegen mij want dan had ik misschien mijn goede betrouwbare werknemer kunnen helpen voordat het te laat is. Maar ja jullie moeten het zelf weten als jullie je kop in het zand willen steken is dat jullie keus met de gevolgen van dien.
Daarbij kan jullie baas jullie hier niet om ontslaan en zou de situatie niet meer prettig zijn voor jullie terwijl jullie nu zo'n goede band hebben nogmaals zie bovenstaande dan hebben jullie dit zelf in de hand.
Dus schei uit met ontkennen en ga dingen ondernemen wat zinvol is en ga zorgen dat jullie administratie op orde komt in plaats van zelf medelijden te hebben en in die slachtofferrol te blijven zitten.
Begrijp me niet verkeerd zoals de meeste die hier op het forum zitten hebben een schuld van hier tot tokio. Ik in dit geval niet zoveel als jullie. Maar wel nog genoeg. Ik zit gelukkig niet in de schuldensanering iemand die mij dierbaar is helaas wel al een aantal jaar en dit is voor mij een stok achter de deur om dit niet te willen het ligt aan jullie zelf wat jullie doen.
Dus GET A LIFE en begin bij het begin schuld zoeken bij een ander helpt niet jullie zullen het zelf op moeten lossen.
Hoi Anita,
Ik ben benieuwd of je al stappen hebt genomen? En zo ja hoe?
Zelf heb ik vorige week mijn intake gesprek gehad en hoor over een week of 3 of ze met me in zee gaan. Ik blijf hopen van wel en hoop dat een minnelijke schikking zal lukken.
Heb het weekend 4 instantie geschreven dat ik ze voorlopig niet kan betalen en heb 3 maanden respijt gevraagd tot ik iets meer weet van het buro waar ik ben.
Jullie schild is het dubbele van mijn schuld maar ik weet dat de postbank altijd erg moeilijk doet. Die betaal ik nu dan ook maar gewoon door.
Succes guppy
Hallo Anita
Als je nog niets geregeld heb,zou ik als guppy06 gaan doen.Als je niet in de schuldhulpbemiddeling wil, moet je proberen om de schuldeisters zelf te benaderen.Uitleggen wat je situatie is.Als het goed is krijg je een formulier waar je je financiele situatie moet invullen en van daaruit kijken ze of je termijn bedrag omlaag kan of niet.De één zal wel moeilijk doen maar als je voormekaar kan krijgen dat 1 of 2 instanties je termijn bedrag omlaag kan doen, dan heb je in ieder geval weer een beetje lucht.
succes ermee thio
Hallo Guppy
Inderdaad de Postbank doet heel moeilijk, en dat zal dan ook de enige zijn die niet wil meewerken, zodat je alsnog in het wettelijke terechtkomt
Die hebben liever dat jij aan het gas ligt want hun zijn toch gedekt.
Zie het als een soort straf die hun je opleggen ze hebben totaal geen mededogen en het hoe en waarom je niet meer kon betalen gaat aan ze voorbij.
Ratten zijn het.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?