Het verliep goed. Ik heb een vervolgafspraak voor 3 november gekregen. Kreeg het aanbod om een budget cursus van Nibud te volgen bij hen (6 x), gratis. Dit heb ik gelijk maar aangepakt, je bent nooit te oud om te leren toch? Zij hebben me ook gelijk met wat rekeningen geholpen. Regelingen getroffen met die bedrijven.
Dat ging heel soepel zelfs!
Zojuist heb ik weer wat bedrijven geschreven om lidmaatschappen e.d. te stoppen. Ook de zorgverzekering is onder de loep genomen door mij. Veel en veel te luxe verzekerd. Het blijkt dat we echt wel goedkoper kunnen..de meest bizarre dingen hadden we verzekerd. De auto gaat weg!! Mensen, dit gaat me allemaal geld schelen hoor! Zo hadden we 3 begrafenispolissen. Nou dat slaat nergens op natuurlijk. Ik dacht altijd dat we er maar 2 hadden. Eentje die onze ouders ooit afsloten, dat was een verzekering die wat geld uitkeert bij overlijden, zodat je een steen e.d. kan kopen en dan nog een natura verzekering voor de rest. Maar we bleken er jaren geleden echt nog één afgesloten te hebben. Die heb ik dus net een brief verzonden.
Maar hoe het ging. Ik was mega zenuwachtig, echt waar. Ik zat te trillen op die stoel en voelde me erg rot. Heb ik ook gezegd en die mevrouw was byzonder aardig. Ik ben opgelucht, maar heb ook wel een nerveus gevoel nog steeds. Ben blij dat ik de stap genomen heb, zeker weten, dat geeft me toch rust. De telefoon durf ik weer op te nemen. Ze vroeg of ik al in de situatie ben belandt, dat alles wordt afgesloten of dat ik mijn huis uitgezet wordt, maar daar kan ik gelukkig nee op antwoorden. Ze vond dat ik precies op tijd gekomen ben.
Ik vind het wel eng, dat geef ik eerlijk toe, maar het was heerlijk om gisteren een bedrijf aan de telefoon uitleg te kunnen geven en te horen te krijgen dat ze netjes de afspraak zullen afwachten die ik heb. Ze waren nu een stuk vriendelijker, dan normaal in ieder geval.
Mijn man en ik hebben ook goed gepraat en we zijn van mening, dat we echt wel van elkaar houden en dat we er voor zullen gaan. En zo langzaam aan vertel ik steeds wat meer mensen dat we zwaar zitten momenteel, maar dat we juist op de goede weg komen, door deze stap genomen te hebben. Ik kreeg zelfs een formulier over die cursus mee, waar op stond “Gefeliciteerd met deze eerste stap!”. Nou, dat was een glimlach waard hoor.
Bedankt voor het vragen. Ik lees hier vaker mee en hoop altijd weer wat tips te vinden.