Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voeding

• Lizzy

Het klopt dat de Voedselbanken afhankelijk zijn van particulieren en groot gebrek en geld hebben aan vrijwilligers en mogelijkheden tot adequate opslag en koeling van de producten. Heb je al gekeken op de site van de Voedselbank? Daar kun je meer info vinden en je zou ook kunnen mailen/bellen met je vragen/problemen. Ik ben zelf bezig met het kijken of we een Voedselbank kunnen starten in mijn gemeente maar dat is heel lastig aangezien een Voedselbank in principe niet gesubsidieerd wordt door een gemeente, laat staan door de overheid. Het is van beide kanten roeien met de riemen die je hebt en toch ook dankbaar zijn voor het feit dat de mogelijkheid er is…

• marijke

ik vind het niet kunnen dat mensen die bij de voedselbank komen bijna bedorven spul mee naar huis krijgen.ik denk dat het tijd wordt dat er in iedere gemeente met een voedselbank eens mensen aan de slag gaan om zowel de gemeente als de supermarkten aan te pakken. het is een belediging om mensen zo af te schepen. dat is hetzelfde alsdat je iemand op blote voeten een paar vuile sokken geeft met kapotte schoenen. het is al erg genoeg dat hier in nederland mensen zijn die de voedselbank nodig hebben…………en geen gezeur over eigen schuld dikke bult. niemand vraagt er om om in de problemen te komen.en noodpakketten? hoezo ……..dus als er van alles overblijft dat je voor je fatsoen niet in een gewoon pakket kan doen dan gaat het in een noodpakket? het is regelrechte schande wat er hier in nederland gebeurt. en ik hoop dat er door de actie van de frogers genoeg aandacht komt om die hele situatie te verbeteren. wat zou ik graag zelf actie voeren om hier verbetering in te krijgen maar helaas ik ben op leeftijd en zit midden in het gevecht tegen kanker anders zou ik er zeker wat aan proberen te doen.

gr. diny

• susan_kliko

zelf ben ik nog nooit bij een voedselbank geweest.

dus daar kan ik niet over meepraten.

maar ik ken wel iemand die daar kwam voor de paketten te halen,

en die had ook vaak wat hier beschreven wordt.

waar ik aan moest denken;

zijn er geen familie leden/ vrienden die jullie af en toe wat kunnen geven.

dingen die ze niet gebruiken, maar toch gekocht hebben.

net over de datum en zelf niet meer op willen eten.

of gewoon om jullie een beetje te helpen.

ik krijg ook wel eens wat van anderen. (ik heb zelf ook geen cent te makken)

zelf geef ik ook weleens dingen weg die hier maar staan en gewoon niet gegeten worden.

ten eerste vindt ik het zonde om weg te gooien,

ten tweede, als ik er een gezin een maaltijd mee kan geven, waarom niet.

op het moment dat ik wat kan missen, deel ik graag met een ander.

iedereen heeft wel dingen in huis staan die er maar staan te staan,

en waar een ander heel gelukkig mee kan zijn.

ik vindt ook niet dat je je hoeft te schamen als je zoiets aan iemand vraagt.

leg de situatie uit en ik denk dat de mensen in je omgeving je graag zullen helpen.

vragen om eten is toch niet zo erg.

ik kan mij voorstellen dat mensen je geen geld gaan geven,

maar ze zullen echt niet moeilijk doen om wat van hun eigen boodschappen weg te geven, als ze het zelf kunnen missen.

• netie

hoi ik loop nu 4 mandenbij de voedselbank met mijn gezin . ik moet zeggen in breda zien ze er super goed uit elkeweek hebben vers brood broodjes er zit versen groenten in fruit en aardapplen koekjes en drinken ook cadotjes voor de kids verzorgings producten luijers mijn beval het supper echt beetje dank baar mag je el zijn vind ik er zit voor een week in als je beet fantazie heb met koken kom een end er zit ook pasta en mix e nof veel meer gr netie

• Plinius

ik geef je groot gelijk, er moet wel nuttig voedsel in een dergelijk pakket zitten anders heeft het geen zin

• Plinius

het leven duurt eigenlijk maar even……dat weet je pas als je op een bepaalde leeftijd bent..het is kort hoor

• Plinius

precies ;)