Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ergens klopt er iets niet

  • Dukaat

    Stel

    ik gok er op los en leen er op los , ik maak zeg maar 50.000 euro schuld aan leningen en tijdens de leen periode heb ik schijt aan alles….

    Later blijkt dat ik het zogenaamd niet meer kan betalen en kom in de schuldsanering terecht…ik ben hier dan binnen max drie jaar vanaf….maar dan nu: Jan lul ….die diezelfde 50.000 heeft geleend en sochtends om 6 uur opstaat met zijn lunchpakketje dag in dag uit, OOK moeite heeft met dezelfde maandtermijnen van terugbetalen maar wel volhoudt, maar……die doet over diezelfde 50.000 euro ruim 8 jaar !!!!

    Plus het feit dat Jan lul meebetaald aan de wet schuldsanering !

    Wat klopt hier niet ??!!!!

  • josien

    wat er niet klopt?

    dat jan lul die 50.000 nie kan afbetalen in 8 jaar!

    hij betaald nu alleen rente dus komt ie er nooit uit en zal eens moeten gaan kijken wat er wel kan.

    je plaatst een reactie en weet toch niet helemaal hoe het in mekaar zit????

    gegroet

  • Dukaat

    Onzin wat je schrijft.

    Je betaald beslist niet alleen rente over 50.000 in 8 jaar.

    Dat doe je alleen in het begin, naarmate de tijd vorderd ga je steeds meer aflossen en zeker met een persoonlijke lening.

    De vraag is: moet die wet schuldsanering niet 's herzien worden ?!

    De 1 is er met watzwet en tranen binnen 3 jaar uit, en de anderzit het drievoudige uit , erg vaag !!

    En dan zijn er nog van de sukkels die zelfs twee keer deze wet krijgen, daar betaal jij en ik, ook met een zware maandlast en lening, wel aan mee !!

  • josien

    ik denk dat er aan die grote schuld meer vooraf gegaan is en vind het heel goed als men de kans krijgt om er vanaf te komen maar dan wel op een houtje moet bijten.

    er moet wel iets voor gedaan worden anders word het allemaal te gemakkelijk gemaakt

    en ben het zeker met je eens dat een tweede kans niet moet bestaan

    de mensen die er op een goede manier hgebruik van willen maken zullen denk ik ook wel zorgen dat het ze geen tweede keer gebeurt.

    ik snap ook wel dat jij zo reageert maar denk ook wel dat dit een nieuwe kans voor velen betekent en ze er uiteindelijk veel van leren.

    en fouten maken in het leven kan iedereen gebeuren en zeker als t allemaal zo gemakkelijk kan dat lenen

    zo ga je vaak lenen als je geen uitzicht meer hebt en ga je helemaal de boot in

    klop bijv maar eens aan bij een ABN bank

    die gaan veel eerder met je in zee dan andere banken en waarom?

    ik heb vernomen dat er veel met provisie werkt gewerkt en dan gaan ze veel verder met nog een nieuwe lening voor je dan een andere bank, als de wernemer een dikke beloning krijgt voor elke lening die hij afsluit ja dan gaan ze natuurlijk wel helemaal alles uit de kast trekken om je iets te kunnen lenen.

    ben het met je eens dat soms alles nogal krom is

    ook een bank moet zn klanten beschermen en dingen afraden of gewoon nee zeggen

    groetjes

  • Peter(W)

    Voordat je in de WNSP terecht moet je via de rechter aantonen dat je buiten je schuld in de financiële problemen bent gekomen, waar je jezelf niet meer uitkomt. Degene die in de WSNP terecht komt, heeft na 3 jaar een schone lei, maar kan geen hypotheek of andere leningen meer afsluiten.

    Ik vind jou stelling tekort door de bocht.

  • Hans

    plus dat je met gokschulden of schulden uit welke vorm van verslaving dan ook niet in de wsnp terecht komt

  • Duk

    Hans Schreef:

    ——————————————————-

    > plus dat je met gokschulden of schulden uit welke

    > vorm van verslaving dan ook niet in de wsnp

    > terecht komt

    Ja dat zou er nog 's bij moeten komen.

    Maar als jij een doodlopend krediet of persoonlijke lening van ik noem maar wat 50.000 hebt en je bent onverantwoordelijk geweest met aflossen of met de risico's van bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid, mag Jan lul het voor jou gaan oplossen…..dus dan niet zeuren dat je maar 60 euro per week te besteden hebt, dat is dan je eigen rotschuld en je bent er vaak binnen drie jaar vanaf met wat krokodilletraantjes.

    De andere kant is de arbeider die dag in dag uit keihard werkt due zijn hoofd heeft willen gebruiken, dat soort mensen betalen fors voor die wet schuldsanering….dat moet maar 's veranderen vindt ik !!!

  • Hans

    je klinkt een beetje als of jij afgewezen bent voor die zelfde wsnp

  • Jan

    Aangezien een wat andere mening absoluut niet getolereerd wordt op het 3e forum schulden (schulden hotforum tk) probeer ik het hier maar, dus vandaar.

    Veel basis wnsp info daar maar als je bij de koffieclub niet mee helpt met krokodilletraantjes, ben je een sfeerverzieker, erg realistisch en de enige manier voor hulp en positief blijven dus (NOT ) !

  • Jan

    Op 11 feb daar ook zoiets, iemand geeft zijn ongezouten mening, bericht verwijderd maar alle reacties van mensen die zich beledigd voelden, mogen blijven staan.

    Men wil teveel zielig gevonden worden in dit land, vandaar al die subsidieregelingen voor mensen die niet met geld om kunnen gaan !!

    Afbreken die regelingen, stort dit geld in salarisverhogingen.