Hallo:
Ik ken het probleem.
Ik ben een jongeman van 36 jaar.Ook mijn ouders hielden in de jaren 80 de hand zeer fors op de knip.Dat waren echt de crisisjaren.
Wat mij nog het best voor ogen stond is het moment dat ik 16 werd.
Mijn ouders waren bereid de helft mee te betalen aan mijn bromfiets.Ik werd min of meer gedwongen om een Honda MB 5 te kopen,want een Honda MT 5 was een stuk duurder (2e hands dan).
Een Honda MT 5 was helemaal “in”,en je was helemaal de bink als je een Honda MTX had.Dit zijn beide “cross”modellen.De Honda MB 5 was een race-model.
Ik kreeg mijn eerste krantenwijkje toen ik bijna 18 was.Toen ging ik echt mijn eigen geld verdienen,en was ik vastbesloten om een Honda MT of MTX te kopen.Die is er nooit gekomen.Wel kwam er een motorfiets,een Honda CB 900 F.
Mijn vader wilde dat niet hebben,maar ik zette (kost wat kost) gewoon door.
En vanaf toen is het begonnen.Weer kwam er een krantenwijk bij,en toen nog één.
Ik had dus 3 krantenwijken (en folders) en ging elke vakantie gewoon werken via een uitzendbureau.Daar heb ik nog een vast bijbaantje aan overgehouden.
Ondertussen kwam ook mijn eerste auto.En ondertussen ging ik ook gewoon nog naar school.
Eind jaren 80 had ik dus een auto (zeker geen kleintje),een motor en een vriendinnetje.En ik kon uitgaan.Ik hield ook altijd wat achter de hand.
Mijn zus daarentegen had een hekel aan vieze handen (van de drukinkt) en had dus nooit geld.
De tijden zijn veranderd.Ouders zijn vaak 2-verdieners en vinden het riskant/zielig om hun kinderen s'avonds (bij weer en wind) de straat op te sturen voor een folder/krantenwijk.Dan maar wat extra zakgeld !! Bij ons worden regelmatig geen folders bezorgd,omdat er geen bezorgers zijn !!
Een kranten/folderwijk is dus de oplossing.Deel de wijk precies in tweeën.Dat scheelt de helft aan bezorgtijd.En niet zeuren dat je moe bent……….of dat je het niet zoekt………Gewoon doorzetten.
Nu heb ik een huurhuis (4 slaapkamers en een garage).De motorfiets is al 7 jaar weg.Ik heb nu 2 auto's.Een Porsche en een klassieke Mercedes.Verder heb ik mijn opleiding afgemaakt,en wat cursussen gedaan.Ik heb een vaste baan in 3-ploegendienst.
Alles gaat gewoon zijn gangetje.Géén vrouw,geen kinderen,nooit getrouwd geweest,helemaal niets van dat……….Ook nooit schulden gehad…………
Ik heb wel ooit geldzorgen gehad.Maar dat is gelukkig nu voorbij.
Groetjes Rob 944.