Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bietsen, jatten of hoe je het noemt

• Renske

Ik vind het ook een hele moeilijke tijd om kinderen financieel besef bij te brengen.

Gaan ze naar de telefoonwinkel, wordt ze een peperduur abonnement aangesmeerd met gratis mobieltje, gaan ze naar de fietsenzaak, wordt ze een dure scooter op afbetaling aangepraat, heeft hij eindelijk zijn rijbewijs wordt hem het wrak van de maand verkocht, ook op afbetaling.

Wij ouders konden praten als brugman, maar wij hadden het allemaal niet op de rij volgens onze zoon.

Nu, drie jaar later en een forse schuld rijker snapt hij eindelijk wat wij al jaren zeggen, nu mag hij nog een paar jaar voor nop heen werken gaan voor hij de deur uitkan.

Met dank aan de gladde praters in de winkels, die argeloze jongeren ertussen nemen.

Wij hebben drie zonen, en ze echt op financieel gebied zo goed mogelijk opgevoed, maar het is wel tekenend dat juist de zoon met leerproblemen overal intrapt, hij vertrouwd volwassenen die er keurig uitzien en hem op vaderlijke toon een lening aanpraten steeds maar weer. Hopelijk is hij nu op éénentwintigste een beetje wakker geworden.

Wij hebben gelukkig al die peperdure leningen van comfort card en andere bandieten om kunnen zetten tegen een gewone lening bij de bank, ook erg genoeg, maar er glooit tenminste weer licht aan de horizon voor hem.

>

>

• Pien7

Het is heel moeilijk als je kinderen niet meer met alles mee kunnen doen. Mijn kinderen hebben dat ook maar het was een bewuste keuze van onze kant. Dus ze moeten het doen met minder zakgeld e.d.

Mijn dochter ziet het voordeel van een thuisblijfmoeder wel in en zeurt er niet over. Als ze ergens heen wil, vraagt ze eerst of er geld voor is en neemt dan pas een besluit. Dus op die manier gaat ze eigenlijk maar de helft van de uitjes mee.

Mijn zoontje heeft daar meer moeite mee maar ik wil ook niet dat er gestolen of gebedeld wordt. Dat weet hij heel goed en hij houdt zich er ook wel aan. Met hem verwacht ik in de toekomst wel meer problemen.

Tja, wij hebben dus de thuisregels: niet bietsen of jatten. Als je iets heel erg graag wil dan moet dat even bekeken worden.

Huisspreuk, momenteel: alles kan, maar niet tegelijk.

Wekelijks is er een soort overleg waarbij we dat soort dingen ook bespreken.

Pien

• Plinius

het is ook moeilijk uit te leggen allemaal: waarom moet een eenvoudig leven (lees wonen - energie - gem. lasten) al zoveel kosten??

• Plinius

klopt

• Plinius

mooi verhaal rob

• Happy

Ik was vroeger ook altijd thuis voor de kinderen toen ze nog klein waren.

Mischien was het een andere tijd als nu maar ze kwamen niets te kort en ik heb nooit gemerkt dat ze zich achtergesteld voelde bij vriendjes waar wel allebei de ouders werkte

Ik denk eerder dat ze het wel fijn vonden dat ik ze gewoon uit school kwam halen en ze konden ook altijd vriendjes en vriendinnetjes mee nemen als ze dat wilde

Ik ben pas weer gaan werken toen de jongste bijna 10 was en zelf over wou blijven tussen de middag omdat de pauze tijden te kort werden om maar huis te gaan

Mischien is het ook wat je ze van jongs af aan aanwend , ze zijn snel tevreden met iets en ze wisten dat je niet zo maar alles kon kopen maar er eerst voor moest sparen

Ze zijn opgegroeit tot leuke eerlijke volwassenen ik ben best trots op ze

• Plinius

das aardig van jou :D

• Plinius

nee..