Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bietsen, jatten of hoe je het noemt

• tja

Bedankt voor ieders reacties. Ben het met Marion eens dat opvoeden moeilijk is in deze tijd. Als je fiets gestolen wordt, koop je dan een nieuwe ? In dit land met hoge loonkosten en hoge btw ? (wat in de koopprijs meegenomen wordt )Of koop je er toch een van Marktplaats als de particuliere verkoper geen aankoopbon tonen kan en maar 1 sleuteltje is ?

Ik begrijp dat kranten-en folder baantjes een uitkomst zouden kunnen bieden.

Maar een krantenwijk in de Bijlmer vind ik niet zozeer zielig, alswel ronduit gevaarlijk. Mijn dochter van 10 heeft dit jaar al een uitkering uit het schadefonds geweldsmisdrijven gehad, dan weet je het wel…

In de grote steden zie je sommige jongeren bijklussen met drugssmokkel en drugshandel.Word ik niet vrolijk van Daarbij was dat chipsbietsen bij Sans nog aandoenlijk onschuldig..Beroven van krantenwijkers is ook lucratief, de pakkans is gering.

Goede voorbeeld geven, blijven praten en zelf ook eerlijk blijven lijkt me de beste, of de minst slechte oplossing

• hoi

naar mijn mening zijn het niet alleen kinderen waarvan de ouders weinig geld hebben die bietsen/jatten.

ik denk dat het voornamelijk een karaktertrek van het kind zelf is.

het kan ook zijn dat ze het doen,omdat ze gewend zijn alles te krijgen en gebeurt dat niet dan bietsen/jatten ze.

het lijkt wel alsof ze denken dat ze iets tekort komen en ik weet zeker dat dat in de meeste gevallen niet zo is.

sommige gevallen wel natuurlijk,geef je kind toch gewoon eens af en toe bv cola,dan hoeven ze bij een ander niet zo te zeuren en is het speciale/verbodene er van af.

en laat goed blijken dat er niet overal geld voor is,maar soms iets de teugels loslaten,door eens iets bijzonders te doen,waar nooit geld voor is.

en waardeer en vertrouw ze vooral en beloon dat door een compliment te geven.

groetjes

p.s mijn kinderen zijn nog jong 7 en 4 jaar,ik wil dus niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb,het is wat ik ervaar/ervaren heb met m n eigen jeugd en wat ik om me heen zie

• Sans

Ik heb aangifte gedaan op de oude “Wet op de landlooperij”.

1. Het is eenig persoon verboden om zich reedelijk doel op te houden in dorp, stad of veld zonder voorafgaande schriftelijke toestemming des veldwachters.

• Karin

Sans

je hebt aangifte gedaan ? Voor wattu ?snap ik niet ben ik nu zo'n geit ?

• Sans

Moet ik een grap gaan uitleggen?

• Karin

Hee Sans

Is een grap nog leuk als je hem uit legt …. ?

Nee,ok ! Dacht al dat het zoiets was .

Karin

• lucy

Jouw grapjes zijn niet leuk en slaat nergens op. Je bent gewoon gestoord.

• Sans

Ik discussieer zoals ik dat wil en niet binnen de smalle bandbreedte van een televisiegeneraties. Dus behalve feitelijke mededelingen zitten er ook stijlfiguren, als ironie, de hyperbool e.d. in. Dat gestoord noemen getuigt van kortzichtigheid, maar wat wil je met mensen, die op de bank, de autostoel en de kantoorstoel zitten en verder niets beleven. Dan draaien de hersenen alleen nog maar heel diepingesleten circuits af en al het anderen wordt dan “gestoord” genoemd.

• lucy

Volgens mij hebt je het over jezelf.

• Sans

Over jezelf ja, je zegt het goed.