Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Duur!!!!!!!!

• McMama

Na het avondeten ben ik nog even boodschappen gaan doen bij AH voor de bonusaanbiedingen. Ik heb er met open mond rond gelopen en me erover verbaasd wat men voor de Kerst aanbiedt. Culinaire soepen (bonusaanbieding) €3,99 voor 900 ml. Een kant en klaar nagerecht (Tiramisu) voor €1,69 per stuk. 6 petit fours (waar je een vergrootglas voor nodig hebt) voor €2,99. Dat is toch niet te betalen? Uiteindelijk heb ik alleen de Venietta IJstaarten gekocht (2 halen, 1 betalen) en 11 ons rundergehakt, bonus en afgeprijsd voor €2,38.

• ep

Ik,en hoeveel anderen wel niet,wordt een beetje erg moe van elke dag die aanbiedingen van uiensoep,luiers,knakworstjes,en deegrollers en waar te kopen,zo kan je wel 40 keer per dag berichten plaatsen,ik denk dat het slimmer is inhoudelijke posts te plaatsen over ECHTE geldzorgen en niet waar het maandverband het goedkoopst is bijvoorbeeld,maar dat is mijn mening hoor.

• Kaat

hai ep,

we proberen uit te vissen wat we hier kunnen plaatsen, zelf vind ik wel prettig om te lezen waar er iets in de aanbieding is, alle kleintjes schelen tenslotte.

zou je kunnen vertellen wat voor soort berichten jij hier graag wilt zien?

is een goed bedoelde vraag hoor, ik vind dit een keurig pb en lees er graag maar zie graag ook dan jouw mening van de andere kant.

als ik aanbiedingen zie plaats ik deze ook graag op de volgende site, deze staat trouwens ook bomvol goede info! http://groups.msn.com/Consuminderen/_whatsnew.msnw

• McMama

Natuurlijk heb je recht op je eigen mening en ik respecteer dat ook. Dan rijst bij mij de vraag hoe de mensen met ECHTE geldzorgen bijvoorbeeld zich de Kerst door worstelen. En gebruiken ze wel maandverband of hebben ze daar andere oplossingen voor. Of je nou echte geldzorgen hebt of niet, eten moet je en je zult moeten bezuinigen lijkt mij. Ik ben werkelijk heel benieuwd wat je dan op dit prikbord verwacht aan te treffen. Leg dat eens uit?

• ep

Ik heb het al aangetroffen maar wordt moe van de talloze berichtjes over kleine aanbiedingen in winketjes e.d.

Wat ik voornamelijk graag zou lezen is hulp bij problematische schulden,deurwaarderproblemen,gedwongen huizenverkoop,kinderen die zonder eten sochtends naar school moeten gaan,het moeten lenen van andere mensen om een brood te kopen in de winkel,ouderbijdragen die niet kunnen worden betaald en jouw kind niet mee kan met schoolreisje,de kinderen maar 1 zwemdiploma kunnen laten halen omdat er geen geld voor het vervolg is,elke week tanken voor 10 euro want meer zit er figuurlijk en letterlijk niet in,kleren voor je kinderen op de markt kopen bij een tweedehandskraam,een te hoge hypotheek afgesloten hebben door een semi crimineel met stropdas die je gepakt hebt op je onwetendheid,de criminele leen reclames in tv bladen voornamelijk op jongeren gericht om ze in de vernieling te helpen,de overdaad aan commercie om te lenen,de invloed van geldschieters zoals de dsb groep die op elke startpagina onderaan staat te lezen,de stress van het mee moeten doen op een sportclubje,het gewemel aan moeten horen van andere ouders hoe goed zij het wel niet hebben,gefrustreerd raken van mensen die zeggen 4 keer per jaar op vacantie te gaan als je zelf nooit verder bent geweest als katwijk aan zee,rekeningen uitstellen want er is geen andere oplossing je hebt het gewoon niet en de voorrang ligt bij het voeden van je kind,de CRIMINELE prijzen voor babyvoeding,als je kindje allergiesch is mag je nog 4 euro extra betalen,goedkope luiers halen bij aldi maar die moet je 3 keer sneleer verwisselen want ze lekken als de neten…………………………..OPLOSSINGEN !!!!!!!!??????????????????????

DOODZIEK WORDT IK VAN DIE EURO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En “kleine beetjes helpen” kan maar vaak van toepassing zijn,want vaak OF jue hebt die winkels niet,OF het is te ver weg OF……………………..

OPROTTEN MET DIE EURO !!!!!!!!!!!!!

Sorry ben wat emotioneel geworden.

• Desiree2

kennelijk , tenminste dat voel ik tussen de regels door, zit je zelf in deze penibele situatie? als dat juist is, heb je al stappen ondernomen om hulp te krijgen en welke stappen zijn dat?

• ep

TV gids er uit,gestopt met roken,vaker lopen ipv de auto noem maar op,ik moet zeggen ik heb zeer diep gezeten we kwamen elke maand net net uit,terwijl we allebei werken,maar mijn gedachten gaan naar gezinnen toe.

Alles wordt duurder maar de lonen blijven gelijk,wat klopt er niet !!??

• Desiree2

ben je nu uit de zorgen Ep?

• Margriet

Ep,

Ik denk juist dat je met veel kleintjes een hele grote maakt.

Natuurlijk is het heel belangrijk om eerst de grote dingen aan te pakken (hypotheek, vaste lasten, auto etc….)

Maar juist die kleine besparingstips leveren echt een berg geld op hoor! Eten moet je elke dag, dat houdt nooit op.

Ook hier hakt de euro er goed in. Maar voor mij (ons) is het een sport geworden om goed uit te komen, goed uit te kijken en niet al te veel te “willen”.

Ik zou ook wel eens met een hele grote zak geld de stad in willen, mezelf in het nieuw steken, en het gezin erbij. Maar dan denk ik: Ach, kijk eens in de kast. Daar hangt zoveel, dat kan ik in mijn leven niet afslijten.

Ik denk dat de kleine en de grote tips samen heel veel kunnen uitmaken. Maar ook een knopje om. Niet te veel willen, doe meer met minder, voel je niet minder omdat je minder te besteden hebt en geniet van wat je hebt.

Ik heb nu ook echt een bedrag gesteld dat ik mag uitgeven aan boodschapppen.

Ik merk nu dat ik heel bewust inkoop. Ik maak een menu, hele week en doe daar mijn inkopen op. En we eten heerlijk! Het is al een lekker gevoel dat je niet naar de super hoeft, alles is al in huis. En ik bak heel veel zelf. Heerlijk om te doen en veel voordeliger dan kant en klaar kopen.

Een mix van kleine en grote tips…….dat lijkt me leuk. Voor elk wat wils……

Groetjes, Margriet.

• McMama

Prachtig verwoord Margriet. Chapeau!!!! Voor Ep … geldzorgen kunnen groot en klein zijn. Voor de meesten, denk ik, is het een toer om uit te komen na de invoering van de euro. Wij hebben het in principe niet slecht, maar lopen ook tegen onze beperkingen aan. We zijn blij met elke suggestie en tip die we aangereikt krijgen. Voor jou hoop ik dat je het ergste achter de rug hebt.