Ep,
Ik denk juist dat je met veel kleintjes een hele grote maakt.
Natuurlijk is het heel belangrijk om eerst de grote dingen aan te pakken (hypotheek, vaste lasten, auto etc….)
Maar juist die kleine besparingstips leveren echt een berg geld op hoor! Eten moet je elke dag, dat houdt nooit op.
Ook hier hakt de euro er goed in. Maar voor mij (ons) is het een sport geworden om goed uit te komen, goed uit te kijken en niet al te veel te “willen”.
Ik zou ook wel eens met een hele grote zak geld de stad in willen, mezelf in het nieuw steken, en het gezin erbij. Maar dan denk ik: Ach, kijk eens in de kast. Daar hangt zoveel, dat kan ik in mijn leven niet afslijten.
Ik denk dat de kleine en de grote tips samen heel veel kunnen uitmaken. Maar ook een knopje om. Niet te veel willen, doe meer met minder, voel je niet minder omdat je minder te besteden hebt en geniet van wat je hebt.
Ik heb nu ook echt een bedrag gesteld dat ik mag uitgeven aan boodschapppen.
Ik merk nu dat ik heel bewust inkoop. Ik maak een menu, hele week en doe daar mijn inkopen op. En we eten heerlijk! Het is al een lekker gevoel dat je niet naar de super hoeft, alles is al in huis. En ik bak heel veel zelf. Heerlijk om te doen en veel voordeliger dan kant en klaar kopen.
Een mix van kleine en grote tips…….dat lijkt me leuk. Voor elk wat wils……
Groetjes, Margriet.