Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Duur!!!!!!!!

• Karin

Ik denk dat Ep in een zelfde soort of situatie zit als ik..Ik werk ik heb sociale dienst maar dan nog houd ik maar 40,== euro per maand over………Ik ben gister ook naar appie geweest voor eventueel die ijs huppeldepup…weet zo de naam niet meer……waarom twee moeten kopen als je er maar een nodig hebt….

daarnaast zeg nou eerlijk 40 euro te besteden…….dan weet je echt niet wat eerst moet hoor….

Ep een goede maaltijd soep voor twee dagen en een gebakken eitje lekker…….heb zelfs ook nog wat kunnen invriezen…..verder denk ik wel om serieus de hond en kat weg te doen…wat enigzins nog wat plezier geeft in huize ellende…….zodat ik althans wat meer weg kan bij mensen slapen….ze wonen namelijk allemaal ver weg. Auto vertik ik weg te doen…..mijn man ligt namelijk een half uur hier vandaan begraven…..daar wil ik naar toe wanneer ik wil al is het midden in de nacht…..plus me dochters die zijn ook daarvan afhankelijk…..

harin

• Desiree2

pf zeg dat is niet veel , heb je dan zulke hoge kosten ? zou je je kosten omlaag kunnen brengen?

• Rob 944

Geef je wat tips,is het ook niet goed…………

Dag ep:

Ik ga nu wat onbeschoft worden,maar dan moet dat maar…………

Ik WIL niet weten wat er gebeurd is,hoeveel schuld je hebt,en wat voor regelingen je allemaal hebt gehad,wanneer je voor de rechtbank moet komen voor schuldensarnering etc……

Ik wil alleen maar tips geven,om te VOORKOMEN dat je je huis uit wordt gezet.Om te VOORKOMEN dat je een huurschuld krijgt.Om te VOORKOMEN dat ze je gas,electra en water komen afsluiten.Om te VOORKOMEN dat je op een te ruime voet gaat leven.

Uiteindelijk zul je het ZELF moeten doen.En soms kan dat niet alleen………

Alle kleine beetjes bij-elkaar op een hoop,is uiteindelijk een grote berg !!

En het is echt niet zo moeilijk,om een grote berg poen per maand te besparen,zonder in te leveren op “levenskwaliteit”.

En geloof je nu echt dat het de schuld is aan de “snel en glad pratende pakken met stropdas” ? Of aan de Euro ? Ik dacht van niet…….

Je bent er zelf bij.Ik ken zelf ook een stel dat alles “achteraf spaart”.

Groetjes Rob-ik moet zo naar de kapper-944.

• anoniem

Als ik dit zo lees, kopen er een paar hun boodschappen bij AH. Waarom? Het is de duurste winkel nog steeds.

Ik haal practisch al mijn boodschappen bij de ALDI of LIDL. Hele goede kwaliteit, echt waar. Het zijn eigenlijk gewoon A merken onder een andere naam. De koffiemelk was daar eens op en toen hadden ze potten van completa. Ook de zakken hondenvoer zijn heel goedkoop ( 4kg voor 2,79 ). Ik zat een keer zonder en kocht een doos van perfekt van 500 gr bij de Hoogvliet voor 1,80. Bleken dus de zelfde brokken te zijn!!!!! Ik bedoel maar…………

• McMama

Ik koop er zeer selectief, bonusaanbiedingen en dan het liefst afgeprijsd. Dan kan de Aldi/Lidl er niet tegen op. Verder is het Euroshopper merk niet verkeerd. Voor de rest ga ik naar de Lidl en Aldi, die ik (nog) niet in mijn woonplaats heb, dus als ik daar naartoe ga, moet er nog benzine bij gerekend worden.

• Karin

Hallo Desiree

inderdaad zo'n hoge kosten momenteel ,heb een hele stap terug moeten doen en nog steeds ,vanaf januari heb ik iets meer te besteden als het goed is…Heb de automatische incasso's van ziekenfonds naar de kinderen zelf toe gespeeld.Ook een spaar rekening van een van de kinderen stop gezet had ik vorig jaar al gedaan maar op de .e.o.a.manier niet goed aangekomen…….verder krant opgezegd plus afkours de telefoon……weet nog niet wat ik met me mobiel moet doen,vind het makkelijk om overal bereikbaar te zijn voor de kinderen ,overgehouden van een traumatsiche ervaring–heb abbonnement–. Ik koop zo nu en dan nog steeds bij Appie…..a– er is koffie vers gezet…..b–als ik maar 10 euro te besteden heb is dat bij lidl en bij aldi net zo….plus vind het snoepaanbod zo groot van beide winkels …..maar dat is een ander probleem…..Appie is ook een stuk dichter in de buurt…..

• anoniem (mij)

karin,

Voor die 10 euro die je te besteden heb, koop je veel meer boodschappen voor bij de aldi dan bij appie. Juist dan moet je op de kleintjes letten en geen snoep kopen, maar brood. De afstand naar appie kan wel dichterbij zijn, maar dat is pure gemakzucht! Moet je ook niet klagen als je niet uit komt met je geld…

• Inge

Reken maar terug en vraag jezelf af of je het had gekocht als het in guldens was geweest. Terugrekenen doe ik ook nog steeds…

Inge

• Dingetje

Wat klopt er niet? Jouw gedachtengang. Als je niet, in het verleden, jaarlijks je loonsverhoging kreeg deugde het niet. Moest wel doorberekend worden in de kosten. Daarmee is Nederland ten onder gegaan. Al die jaren heb je het goed gehad en nu ga je klagen als je een stapje terug moet doen.

Oke, je vaste lasten kan je niets aan veranderen maar wel aan je koopgedrag. Een voorbeeld: bij Lidl kost een blik soep 69 cent. Waarom ga je dan bij de grootgraaier 2,38 betalen? Zelfde kwaliteit, nee zelfs dezelfde fabriek.

Ook de euro kan je niets aan doen maar we zullen er mee moeten leven.

Ik denk toch dat je je kooppatroon zal moeten veranderen en niet de schuld bij anderen leggen.

• eveliene

Jouw gedachtengang dat de jaarlijkse loonverhogingen de schuld zijn van de geldzorgen nu kloppen niet,DAT klopt er niet !

Nee,de werkgevers de laatste 10 jaren helpen met hun gouden handdrukken,dat klopt zeker wel,ten koste van Jantje………………………..

Oprotten met die euro !!

Dat is het probleem.

En jij bepaalt of ik genoeg stappen terug heb gedaan of niet ? Het moet niet gekker worden.