han
mail me even hoe jou gezinssamestelling is en dan kan ik jou wel advies geven en er zit geen addertje onder het gras
als je dat doet wil ik er best tijd in steken maar dan moet jij dat ook willen.
gr hans
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk denk dat het echt kan! Je hebt het over 1000+ staan en daar zou je in principe het meeste van moeten kunnen betalen en van rond moeten komen in een maand. “Kort door de bocht komt het er op neer dat als ik alle bijverdiensten van het laatste jaar opzij had kunnen leggen er niks aan de hand was nu. vakantiegeld komt over een tijdje en niet veel later belasting teruggaaf en je vult gewoon weer een tekort op je rekening aan. Dat is veel geld waarmee je een hoop andere dingen kunt doen. Hoe kun je nou geld opzij leggen op deze manier??” Kort door de bocht ja, als je die zaken gebruikt om je roodstand in te lopen en je lening af te lossen had je dit probleem niet meer en deze extraatjes zal je moeten gebruiken hiervoor want je eerste prioriteit is uit de schulden komen. Vergeet even die vakantie, dat nieuwe bankstel en sparen. Je wilt ervanaf dus dan zal je keuzes moeten maken. Nu gaat het nog om een relatief kleine schuld dus zal je waarschijnlijk maar even moeten investeren. Vele mensen met grotere schulden moeten jarenlang alle extraatjes inleveren. Ik heb het idee dat je wel wilt maar het moeilijk vindt om dit probleem op nummer een te zetten omdat je je die extraatjes niet wilt ontzeggen en ook nog wilt sparen. Dat kan nu eenmaal even niet: het is niet en-en maar of-of. Ik zit zelf sinds ruim anderhalf jaar in de WSNP als alleenstaande moeder met een jong schoolgaand kind en heb een inkomen op bijstandsniveau waar dus ok nog van afgedragen moet worden aan de boedel. Het komt regelmatig voor dat ik van nog geen 100 euro per maand moet rondkomen. Sparen zit er niet in, nieuw huisraad kopen niet, op vakantie gaan niet. Alles gaat in de pot voor de schuldeisers; prioriteit is het van mijn schulden afkomen. Hans heeft al hulp aangeboden en ik wil je ook best helpen (door schade en schande heb ik echt wel geleerd te budgetteren;-) maar dan moet wel heel duidelijk zijn dat je gemotiveerd en bereid bent om kleinere dan wel grotere opofferingen te maken. Dit wordt ook van je verwacht als je het reguliere schuldhulpverleningscircuit in gaat maar ik denk niet eens dat je dat nodig hebt gezien je relatief kleine probleem.
Ik ben dus ook een groot voorstander van 2 bankrekeningen en wel om deze reden,
Op rekening 1 laat je al het geld storten wat er binnenkomt je laat van deze rekening alle vaste lasten automatisch afschrijven en verder de rekening blokkeren voor opname. Wel laat je vanaf rekening 1 wekelijks automatisch je huishoudgeld over maken naar rekening 2. het held van rekening 2 haal je van de bank af en gaat daar je wekelijkse boodschappen mee doen. Ga vanaf rekening 2 niet in de winkels pinnen want dan kom je nog ineens voor verassingen te staan omdat je halverwege je boodschappen ineens teveel gepind hebt. Als je in je knip kijkt moet je in oogopslag kunnen zien hoeveel geld je nog hebt dan kan je daar rekening mee houden als je een winkel in loopt.
Ik ben er van overtuigd dat mensen die weekgeld hebben (wij zelf ook) beter met hun geld uitkomen dan mensen die gewoon het hele bedrag op de eens in de maand gestort krijgen.
Als je voor deze methode kiest hou er dan wel rekening mee dat je weekgeld niet bestaat uit je maandloon delen door 4 want dan kom aan het eind van het kwartaal weer een week tekort.
Doe je maandloon maal 3 delen door 13 dan heb je het bedrag wat je per week te besteden hebt. En doe maar 1keer in de week boodschappen en haal dan al het noodzakelijke wat je nodig hebt. Als je dan nog iets overgehouden hebt kan je gaan denken aan een zak chips of pinda’s voor in het weekend.
gr. hans
ja dat is wel een vereiste ja roodstand blokkade
waar ik overigens beslist geen voorstander van ben maar wel veel lees is dat mensen spullen gaan verkopen. dit is een tijdelijke oplossing en varanderd je koopgedrag niet. de juiste manier om uit de schulden te komen en te blijven is werken aan je koopgedrag en om dat om te schakelen moet je even wat tijd voor uit trekken en drastische veranderingen aanbrengen.
als je vaste lasten er af zijn hou je bijvoorbeeld 400euro over om te leven dat zou 100 euro per week zijn 1maand =4weken maar een kwartaal is 13 weken dus dan zou je aan het eind van dat kwartaal een week over hebben want je had maar voor 12 weken je geld verdeeld (3maanden maal 4weken = 12 weken) maar het zijn er dus 13. ik hoop dat het een beetje duidelijk is als je deze berekening doet is dat alleen nodig als je maandloon hebt bij 4wekelijkse uitbetaling is dat niet het geval.
snappie?
ik hoop dat het duidelijk is en de boodschappenlijst volgd later
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?