Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom ik geen geld-zorgen heb

• marianne

Nee en wat je zegt je hebt geen geld problemen:(

• Inge

Niet meer mee tellen, het zal mij een zorg zijn. Ik wil niet eens meetellen en dat zouden meer mensen moeten doen. Ikzelf ben niet zo dol op mensen an sich, puur en alleen al omdat ze zo hebberig van aard zijn. Ik geef zelf veel geld aan goede doelen voor dierenrechtenorganisaties en dat geeft mij wel een goed gevoel.

Magnetron is ongezond volgens mij…stralingtoestanden, geldt ook voor het mobieltje, zo'n hersensopwarmer…brrr eng idee.

Ik ben ook blij dat ik afgelegen woon en niet zo tussen de mensen zit, moets er niet aan denken.

Groetjes

Inge

• Inge

Gelukkig niet, maar ik leef wel met mensen mee die het in deze tijd en dit kabinet moeilijk hebben…………

Inge

PS: heb wel veel geleerd van hetgeen mijn moeder overkwam en ik ben haar nog steeds dankbaar dat ik nooit iets tekort gekomen ben en dat zij zichzelf wegcijferde…………maar ik zorg nu wel goed voor haar en toen mijn vader overleed gaf ik het geld wat ik kreeg aan haar………………..

• marianne

Het feit dat je niet in aanmerking komt voor voor vergoedingen voor je kinderen en dergelijke betekent dus dat ze er van uitgaan dat het inkomen voldoende is om de kosten te dragen.

Anderen exstra aflossingen of kosten tellen ze niet mee, voor die instanties geldt alleen wat er inkomt.

• McMama

Precies en met alle kosten redden we het niet, hypotheek, ziektekosten (wat dacht je dáárvan, €500 per maand), energie…. en weet ik wat voor vaste lasten nog meer. €1445 voor de oudste zoon collegegeld en 2x €936 voor zoon 2 en 3 en dan heb je nog niet eens een boek in huis. We hebben al een boel geschrapt o.a. UPC kabel, internet, anwb eruit, veronica, alleen de Donald Duck hebben we gehouden, maar daar zijn we heel zuinig op en laten we inbinden. Ondanks alles voel ik me een rijk mens met mijn werk (ook al is dat bij McD) en een gezonde man en kinderen en realiseer me dat er zat mensen zijn die met minder moeten toekomen. Daarom probeer ik zoveel mogelijk informatie te verzamelen op de consuminderengroep bij msn, zodat mensen met geldzorgen uit de zorgen kunnen komen.

• Dingetje

De grootste dooddoener voor de jeugd zijn wel de pinpas en de mob.

Geld opnemen tot je in de schuld staat. Banken vinden het prima, rente is voor hen geen vies woord. En bij de mob loopt de rekeninfg wel op, maar dat kan je weer betalen d.m.v. de rekening gekoppeld aan je pinpas. Kassa.

Ik zelf bezit 2 mobs, 1 privé en 1 zakelijk. Beiden met een pre-paid. Niks abonnement. Jaarlijks koop ik 2x een opwaardeerkaart van 20 euro omdat ik nummers wil behouden maar maak het nooit op. Ik heb mijn mobs om gebeld te kunnen worden en niet om zelf te bellen.

Mijn afwasmachine is het afwasteiltje en mijn bbm zit hier net om de hoek. Ook heb ik de wind als mijn wasdroger. Mijn creditcard is mijn portemonnee, daar moet ik mee leven.

Ik heb geen 6 tv's en 4 pc's, nergens voor nodig. Ook ik heb de tijd nog meegemaakt zoals beschreven door Ma Molton. Vele jongeren zouden daar nog een goede les aan hebben.

• Karin

Hallo Inge ,

Een huis en vier auto's. Je kent een gezin met acht kinderen die kunnen soms vast geen brood kunnen kopen.Wat heb je geleerd van je moeder neem geen kinderen .

Karin

• Inge

Wat bedoel je hiermee????????

Inge

PS: ik heb oldtimers voor mij hobby, ik sleutel graag.

En die vrienden met 8 kinderen kunnen wel brood kopen, ze hebben het alleen niet breed, ze klagen gelukkig nooit……en kennen gelukkig geen jaloezie.

Ieder zijn/haar keuze zou ik zeggen. Ik heb persoonlijk nooit een kinderwens gehad en heb hee; veel opvangdieren, ieder zijn/haar meug. Nee, kinderen op de wereld zetten terwijl je daar niks voor voelt en omdat het zo hoort, dat moet je doen!

• Inge

Bovendien vind ik dat je snel oordeelt, het zou nl. maar zo eens kunnen zijn dat iemand geen kinderen wil omdat deze persoon een erfelijke ziekte o.i.d heeft die hij/zij niet over wil dragen.

Jammer dat je zo reageert.

Inge

• Dingetje

En dan toch geldzorgen terwijl oldtimers giga duur in aanschaf zijn?