Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe uit het rood

• Lizzy

Ik vind mijn rekening al hoog;-) Toch krijg ik hem niet lager ondanks alle besparingen zoals spaarwaterkoppen, spaarlampen, alle apparaten uit en niet op stand-by, niet hoger wassen dan 40 graden, geen verwarming in slaapkamers, de verwarming nooit hoger dan 18 graden en vroeg in de avond al helemaal uit. Het hangt natuurlijk ook af van de mate van isolatie van je huis maar ik weet zeker dat Han ook op die rekening nog wat kan besparen.

• han

Hoi lizzy.

Het heeft niks te maken met tegenargumenten maar als ik nu aan het begin van de maand al geen geld meer kan pinnen voor boodschappen moet ik het wel met een creditcard doen. Het zij dan de kosten binnen de perken houden. Zie dit niet als zijnde ‘'weer commentaar’' alsjeblieft…

Betr. die energiekosten; we wonen in een hoekhuis en in de winter is het hier bar koud.

• han

Aan iedereen hartelijk dank voor alle adviezen tips en reacties. Met name hans en lizzy, bedankt voor jullie reacties!!!

Als we eenmaal op weg zijn laat ik wel weer van me horen. Ik kan wel reacties blijven posten maar de feiten zijn er en daar kan geen kip omheen

:-)

• Lizzy

Ik bedoel het ook niet gemeen Han maar stel dat je je toch zou moeten wenden tot de schuldhulpverlening (wat ik niet hoop; ik hoop en denk dat je er prima zelf uit kan komen) dan vegen ze dingen als “ik moet m'n creditcard wel gebruiken anders kan ik geen geld opnemen voor boodschappen” en “ik gebruik mijn auto alleen als het echt niet anders kan” zo van tafel. Ze kunnen eenvoudigweg geen rekening houden met individuele situaties en het zal ze worst wezen dat jij geen eten op tafel kan zetten omdat je geen geld meer kan opnemen of omdat je door de fout van een of andere instantie een keer geen uitkering hebt gekregen bijvoorbeeld. Ik heb in die situaties gezeten en het is heel vervelend maar dan ben je dus bij dezen al gewaarschuwd;-) Heel veel sterkte en laat ons wel even weten hoe het gaat he?

• han

Ik vat het ook niet op als gemeen joh. En ik begrijp wat je bedoeld met die argumenten. Let wel; m'n oudste zoon heeft een ontwikkelingsachterstand en de p'speelzaal weglaten zal ‘m geen goed doen als je bekijkt dat het een soort van aangepaste vorm is. Het is beter voor hem maar ook voor ons als hij erheen gaat, dat is een ding dat zeker is. Da’s geen tegensputteren maar een klein detail dat ik ff wilde zeggen… :-)

we zullen een aantal creatieve oplossingen bedenken en ja jullie horen het tzt wel. Ik post dan wel weer een nieuw bericht ok?

Grt

• Lizzy

Ik begrijp je volkomen hoor. Op een gegeven moment zou de kinderdagopvang hier ook niet meer vergoed worden maar voor mijn zoontje is het zo belangrijk dat hij daarheen bleef gaan (hij heeft ADHD, is hoogbegaafd en hoogsensitief) dat ik gevochten heb om hem op sociaal-medische indicatie daar te mogen laten blijven en dus vergoedde de gemeente de opvang. Soms vereist het wat creatief denken om bepaalde problemen op te lossen;-) Sterkte ermee en we horen van je hoe het verder gaat!

• han

Wat toevallig. We zitten nu in de molen met hem er zijn vermoedens van ‘'een Pervasieve ontw stoornis’' een soort duur woord voor een aan Autisme verwante stoornis zeg maar. Dat hoogst sensitieve is herkenbaar. Er is nog zoveel onduidelijk momenteel maar dat er van alles aan de hand is, is heel duidelijk. Tis soms heel vermoeiend kan ik zeggen. Het thema krijgt nu ineens wel een heel andere wending ;-)

• Lizzy

Ja, dat hele hulpverleningsproces is zeer vermoeiend. Wij zitten er nu ruim vier jaar in en hebben eindelijk een goede instantie met goede hulpverleners/therapeuten en een goede kinderpsychiater gevonden. Mijn zoontje krijgt sinds anderhalve week Ritalin en nu maar afwachten of het helpt. Mocht het werken dan wil ik Ritalin met vertraagde afgifte voorgeschreven krijgen maar dan mag ik zo'n 30 Euro per maand zelf bijbetalen (wordt niet vergoed). Gaat af van mijn kosten voor levensonderhoud. Reiskosten iedere twee weken naar de instantie worden ook niet vergoed. Ik ga nu weer proberen TOG aan te vragen; dit is een tegemoetkoming voor ouders van gehandicapte kinderen om enigszins de extra kosten te dekken. Zie http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/tog/index.jsp Vorige keer is de TOG afgewezen omdat mijn zoontje toen nog niet gediagnosticeerd was als hebbende ADHD en hij net niet “erg” genoeg was voor de regeling. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en vooral de goede hulp krijgen!

• Octopuss

Wat is je leeftijd han?

• han

Wat doet mijn leeftijd er nu toe begrijp ik niet goed?